Kategória: Hír és Márka és jog.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság március 26-án közösen szervezte meg a kizárólag DIMSZ tagoknak szóló információs napot. A rendezvényen Dr. Keszey Gábor (NAIH Adatvédelmi Osztály, osztályvezető) és Dr. Freidler Gábor (DIMSZ Adatvédelmi és adatbiztonsági tagozat, elnök) mutatták be álláspontjukat a NAIH gyakorlatáról, és a NAIH által a közelmúltban meghozott, bírságot kiszabó határozatokról.

A rendezvény egyik fő célja az volt, hogy a DIMSZ tagjai első kézből kaphassanak információt a 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) gyakorlatban való alkalmazásáról. Először a NAIH osztályvezető munkatársa a Hatóság oldaláról mutatta be az eljárások lefolyását, külön figyelmet szentelve a cégek által elkövetett tipikusnak mondható hibáknak, és a NAIH szempontrendszere szerinti kiemelt elemeknek.

Az adatvédelmi előírások ma Magyarországon szinte minden céget illetnek, hiszen megrendelőknek és ügynökségeknek is egyaránt célja, hogy kapcsolatban álljon az ügyfelekkel, leendő vásárlókkal. A DIMSZ és a Hatóság közös erővel szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a törvénybe foglaltak nem csak kommunikációs cégekre vonatkoznak; aki személyes adatot kér bármilyen regisztráció (hírlevél, nyereményjáték, adatbázis-építés) kapcsán, annak számos részletre figyelnie kell.

Az elmúlt időszak büntetési határozatainál a legnagyobb figyelmet a harmadik félnek történő adattovábbítás kérdése kapta. A határozatok kitértek arra, hogy külön helyet kell biztosítani annak, hogy a fogyasztó egyenként hozzájárulását adhassa, vagy megtiltsa, hogy mely cégeknek továbbíthatják adatát.

Az előadás kitért az adatvédelmi nyilvántartási szám jelentőségére, melyet minden adatkezelőnek igényelnie kell a Hatóságtól. Szó esett továbbá a speciális promóciókat érintő gyakorlati teendőkről, például ha több céget is érint egy nyereményjáték, vagy ha hírlevelet küldünk az ügyfeleinknek. Utóbbi esetben fontos kiemelni a leiratkozás lehetőségét, ill. Keszey külön kitért arra, hogy a félreértések elkerülése végett ajánlatos emlékeztetni a címzettet arra, hol iratkozott fel az adott hírlevélre.

Amennyiben egy cég promócióba kezd, és ezzel megbíz egy kommunikációs céget, máris gondoskodnia kell az adatfeldolgozó és adatkezelő közötti jogi viszony tisztázásáról. Azonban a törvény és a piaci helyzet sok esetben nehezen fésülhető össze; Dr. Keszey Gábor elmondta, a Hatóság céljai között szerepel a piac edukációja, ezért lehetőség nyílik egyfajta konzultációra Adatvédelmi Audit keretén belül.

Dr. Freidler Gábor ügyvédként a vizsgált cégek oldaláról reflektált a Hatóság képviselőjének előadására, majd a DIMSZ által összegyűjtött kérdésekre tért ki. Ezek között szerepelt a kiskorúakra vonatkozó előírás, az adattovábbítás gyakorlati megvalósításának módja.

A nagy érdeklődésre való tekintettel a DIMSZ a jövőben is tervez hasonló rendezvényeket. A szövetség továbbra is szoros kapcsolatot kíván fenntartani a Hatóság munkatársaival. A szövetség célja, hogy a direktkommunikációs szakemberek jogszerűen alkalmazzák az előírásokat, ezáltal a fogyasztók is nagyobb bizalmat adhassanak az adatkezelők számára.
(BrandTrend)