Kategória: Márka és jog.

A Euro Telemarketing s.r.o 2013 januárjától a Terramagon +7 mágnesterápiás készülékét kommunikációs kampány keretében reklámozta, több szempontból jogsértő módon.

A GVH megállapította, hogy a Euro Telemarketing s.r.o

– a Terramagon +7 mágnesterápiás készüléket orvostechnikai eszközként forgalmazta és reklámozta az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal forgalmazás felfüggesztésére vonatkozó döntése és tájékoztatása ellenére,
– a készüléknek gyógyhatást tulajdonított, azonban állítását nem tudta megfelelően igazolni,
– a készülék egészségre gyakorolt hatása tekintetében valótlan állításokat tett közzé,
– a készülékkel kapcsolatban valótlanul állította, hogy használatával a szervezet belső egyensúlya helyreáll, segít a fáradtság legyőzésében, balesetmegelőző hatása van, a sportteljesítmény fokozására alkalmas,
– a készüléket „a készlet erejéig” kedvezményes áron elérhetőként hirdette, megjelölve a termék 289.000 Ft-os nem kedvezményes vételárát is, anélkül, hogy a hivatkozott magasabb árat a termék értékesítése során valaha alkalmazta volna.

A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy

– a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott,
– a készülék bizalmi jellegű termék,
– a megcélzott fogyasztói kör egy jelentős része – az egészségügyi problémákkal küzdő, és ebből adódóan a hasonló magatartásokra érzékeny, döntési folyamatukban sérülékenyebb fogyasztók – fokozottan kiszolgáltatott,
– a termék fogyasztói ára rendkívül magas, így a termék megvásárlása jelentős beruházásnak tekinthető.

A GVH hangsúlyozza, hogy

– az orvostechnikai eszközök gyártása, forgalmazása és reklámozása szigorú szabályrendszer szerint végezhető annak érdekében, hogy a nyilvántartásba vétellel ellenőrizhető legyen a termék előállítása, értékesítése és népszerűsítése,
– az orvostechnikai eszközök forgalmazásának megkezdése a gyártó által elvégzett megfelelőség-értékelési eljárás eredményeként felhelyezett CE jelöléssel lehetséges,
– gyógyhatás, illetve egészségre vonatkozó hatás-állítások esetében tudományos megalapozottságot, megfelelő klinikai értékelést vár el a GVH, az értékelésnek tartalmaznia kell azt, hogy milyen indikációra és milyen teljesítőképességgel vizsgálta a vállalkozás az eszközt.
(BrandTrend)