Kategória: Márka és jog.

A vállalkozás 2012. február 6-tól kezdődő időszakban elsősorban telefonon, valamint elektronikus DM levelekben irodaszereket kínált vállalkozásoknak, de sem a termékről, sem azok áráról nem hangzott el információ. Arról sem tájékoztatták a megkeresett ügyfeleket, hogy a vállalkozás úgy tekinti, hogy a hívott fél megrendelte a szolgáltatást és a telefonhívás befejezésekor szerződés jött létre.

A kapcsolatfelvételt követően a Rubachem Kft. próbacsomagot küldött a megkeresett üzletfeleknek. A próbacsomag megérkezésével egy időben a címzettek nem kaptak tájékoztatást a kipróbálási határidőről, valamint nem ismerték meg az általános szerződési feltételeket sem, így olyan nyilatkozatot sem tehettek, hogy a csomagban található valamennyi terméket kérik, vagy csak egy részét akarják megvenni, vagy egyáltalán nem akarnak vásárolni.

Az üzleti módszer eleme volt továbbá, hogy a próbacsomag után megküldték a vállalkozás által forgalmazott valamennyi terméket tartalmazó, jelentős értékű teljes csomagot. A számla csak később érkezett, így az üzletfelek nem tudták megítélni az ajánlatot, valamint összehasonlítani sem tudták más vállalkozások hasonló szolgáltatásaival. Amennyiben az ügyfél az ár ismeretében nem kérte a szolgáltatást, a vállalkozás azt a tájékoztatást adta, hogy már nincs lehetőség a szerződés megszüntetésére, így ki kell fizetnie a csomag teljes árát.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Rubachem International Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. fenti magatartásával indokolatlanul korlátozta az üzletfelek választási szabadságát, illetve az áru valós megítélését jelentősen
megnehezítő üzleti módszert alkalmazott, ezért 2.000.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH súlyosító tényezőként értékelte a bírságkiszabás során, hogy a hosszú ideig alkalmazott, jogsértő üzleti módszer a vállalkozás tevékenységének meghatározó elemét képezte.
(BrandTrend)