Kategória: Márka és jog.

A PRNewswire által publikált közlemény szerint az amerikai esküvői és báli ruhákat gyártó vállalkozások ezzel elsöprő győzelmet arattak a hamis ruhákat forgalmazók ellen egy olyan időszakban, amikor a legnagyobb az ilyen jellegű ruhák iránti kereslet.

Az esküvői és báli ruhákat gyártó amerikai cégek érdekeit védő non-profit szervezet, az ABPIA szerint a kínai oldalak évi 600 000 hamis ruhát adnak el az Egyesült Államokba és ezzel 300 millió dolláros kárt okoznak az ország e speciális ruhákat gyártó iparának. A weboldalak, amelyek majdnem mindig kínaiak, az eredeti darabok tervezőinek szerzői jogokkal védett fényképeit és védjeggyel oltalmazott márkaneveit használják és így akarják elhitetni a fogyasztókkal, hogy eredeti termékeket vásárolnak.

A New Jersey-i kerületi bíróság döntése alapján be kell fagyasztani a leállított oldalakhoz tartozó eszközöket, ezen belül is a PayPal- és bankszámlákat, valamint 1100 domainnevet kell letiltaniuk a szolgáltatóknak. A döntés ezen felül megtiltja, hogy az oldalakon hamis ruhákat reklámozzanak vagy adjanak el.

Christian Dior: Paris Fashion Week Haute Couture S/S 2010

Roanna Rose, az ABPIA titkára és a Missouriban, valamint Dél-Karolinában található TJ Formal ruházati boltok tulajdonosa számtalan történetet hallott már vásárlókról, akik ilyen weboldalakra tévedtek. Elmondása szerint sokan meg sem kapják a megrendelt ruhákat, mások pedig gyenge utánzatokat kapnak csak a pénzükért. „Ki akarna üres kézzel vagy egy ronggyal a kezében állni egy olyan különleges napon, mint a szalagavatója vagy az esküvője?” – tette fel a költői kérdést.

„Az ABPIA azt is szeretné, ha a Google nem fogadna el több hirdetéspénzt a hamisítóktól, akik törvényesen működő amerikai cégek védjegyeit és fotóit felhasználva hamisítványokat áruló oldalakra irányítják a vásárlókat” – jelentette ki a szervezet nevében Craig Hillard, az ABPIA ügyvédje.

Az ABPIA a speciális alkalmakra készülő ruhák gyártóit tömöríti az egész Egyesült Államokban. 400-nál is több tagja között megtalálhatók tervezők, gyártók, eladók, weboldalak, kereskedelmi képviselők, ruhaüzletek és médiafelületek is.

Az ABPIA küldetésének tartja az esküvői és báliruha gyártó iparág hamisítványokkal és hamisítással szembeni védelmét, valamint a vásárlók eredményesebb tájékoztatását és felvilágosítását a tájékozatlan online vásárlás veszélyeiről.
(BrandTrend)