Kategória: Márka és jog.

A Gazdasági Versenyhivatal megítélése szerint a 2011. november 1. és 2013. április 17. között megjelenő reklámok képi megjelenítésével (pl. védőbúra), történetével, illetve szövegezésével (pl. Készüljön fel időben az influenzára!) a vállalkozások azt az üzenetet közvetítették a fogyasztók felé, hogy az Oscillococcinum szedésével megelőzhető az influenza.

Az ágazati szabályozás értelmében gyógyszertárból vény nélkül is kiadható gyógyszer kizárólag az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatható be. Az Oscillococcinum alkalmazási előírása szerint a termék „az influenzás tünetek (hidegrázás, fájdalom, láz, orrfolyás, köhögés) enyhítésére javallt a vizsgálati tapasztalatok szerint.” A GVH szerint a
vállalkozások jelentősen túllépték az előírásban szereplő javaslatokat, amikor a készítmény népszerűsítése során azt sugallták, hogy a termék alkalmas az influenza megelőzésére.

A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy az Oscillococcinum gyógyszertárból vény nélkül is kiadható gyógyszert a Laboratoires Boiron SA 2011. november 1. és 2012. július 8., a Boiron Hungária Kft. 2012. július 9. és 2013. április 17. között nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be. A jogsértés miatt a Laboratoires Boiron SA-ra 10.200.000 Ft, a Boiron Hungária Kft.-re 12.600.000 Ft bírságot szabott ki a GVH. Fontos kiemelni, hogy a GVH az eljárás során azt vizsgálta, hogy a terméket az előírásoknak megfelelően népszerűsítették-e a vállalkozások, a készítmény hatékonyságát nem vizsgálta a hivatal.
(BrandTrend)