Kategória: Márka és jog.

A kérdést szívügyüknek tekintők március 14-től szabadon csatlakozhatnak a kezdeményezéshez, írja honlapján a core77.com. A jelentkező szervezetek tagok és támogatók is lehetnek, de magánszemélyek megkereséseit is várják. A kategóriákról, a belépők jogairól és kötelezettségeiről ezen a linken lehet tájékozódni.

beoriginal

A Be Original és a Berhardt Design elnöke, Jerry Helling szerint „ez a szervezet sokkal többet nyújt, mint ahogy elsőre gondolnánk”. Azt mondja, ideje volt már egy ilyen kezdeményezésnek, mert a probléma gyakori előfordulása miatt szinte már elfogadottá vált a jogsértés ezen a területen, sokan szemet is hunynak felette. Hozzátette: volt már hasonló próbálkozás az ügyben, de együttműködésre építő, kitartó és valódi változást hozó kezdeményezésre még nem volt példa. „Az első, kellemes meglepetés akkor ért, amikor láttam, milyen eltökéltséggel és szolidaritással dolgoznak együtt olyan tagok, akik egyébként több tekintetben is riválisnak tekinthetőek (…) A másik meglepetés az volt, hogy a lakberendezők és a nyilvánosság is pozitívan állt hozzá a témához. Többet akarnak tudni a jogellenes másolatok gazdaságra, a környezetre, az emberek biztonságára és a dizájn egész ökoszisztémájára gyakorolt hatásáról.” – tette hozzá Helling.

A Be Original Americas-ban olyan vezető dizájncégek is képviseltetik magukat, mint az Alessi, az Artek, a Cassina/Poltrona Frau/Cappellini/, az Emeco, a Flos, a Fritz Hansen, a Herman Miller, a Ligne Roset vagy a Vitra. De a lista még velük sem teljes. „A legfontosabb, hogy más gyártók, kereskedők és dizájncégek is csatlakozzanak az erőfeszítéseinkhez. Ez olyan tekintélyt biztosítana  a szervezetnek, amivel képes igazi változásokat is elérni” – mondta Helling. „Szeretnék más, a hitvallásunkat magukénak érző cégeket és szervezeteket is bátorítani, hogy legyenek aktív részesei a Be Original-nak. Azt hiszem, gyakori, hogy egy ötletnek idő kell a megvalósuláshoz – és ez az ötlet sem kivétel. Lesznek a követőink között olyanok, akik közel állnak a témához, előbb-utóbb pedig egyre többen fognak támogatni minket.”
(BrandTrend)