Kategória: Képes hír és Kutatás.

Admin kategória: Képes hír.

Még mindig az eszpresszó a magyar autósok kedvence, de egyre inkább nyitnak más kávétípusok felé – derült ki az OMV Hungária idei adataiból. A töltőállomás-hálózat legújabb vizsgálatában az osztrák, német, román és szlovák sofőrök kávéfogyasztásával hasonlította össze a hazai szokásokat. Míg északi és keleti szomszédunkhoz hasonlóan a rövid feketét szeretjük, addig a nyugati országokhoz képest kevésbé rajongunk a tejes verziókért.

A magyarok leginkább az erősebb kávétípusokat kedvelik. A két évvel korábbi felmérés eredményéhez hasonlóan, továbbra is a presszókávé a befutó, a hazai utakon autózók közel fele (46%) ezt választja. Az elmúlt évekhez képest azonban csökkent az eszpresszó egyeduralma, és egyre nagyobb az érdeklődés más kávétípusok iránt. Tízből két vásárló a magyarországi töltőállomásokon a hosszúkávé, egy pedig a dupla eszpresszó mellett dönt. Az OMV Hungária hazai töltőállomásain csak idén várhatóan már több mint 3 millió csésze forró italt vásárolnak az autósok.

kave_info_1

Az OMV egy nemzetközi felmérése rámutat arra, hogy míg Romániában és Szlovákiában a rövid fekete fogy a legjobban, az osztrákok és a németek a tejesebb kávétípusokat szeretik. Főleg a cappuccinót – mindkét országban az autósoknak több mint a fele ezt a típust választja. A preferencia azonban sok esetben nem fedi le a valóságot: Németországban például csak a fogyasztók 9 százaléka eszpresszó-párti, mégis több mint az esetek harmadában ezt a típust vásárolják.

kave_info_2

A választék mellett a napszak is jelentősen befolyásolja a kávézási szokásokat. A vizsgált országokban jellemzően reggeli mellett, vagy délután isznak kávét; kivételt képez ez alól Románia, ahol egyértelműen csak a korai szakasz dominál. Az OMV magyarországi adatai is ezt mutatták: a fogyasztás negyven százaléka délelőtt 7 és 11 óra közötti intervallumban zajlik, a csúcsidő pedig reggel 8 és 9 óra között van. A kávé mellett a legtöbb országban palackozott üdítőt vásárolnak, egyedül Németországban volt a legnépszerűbb tétel az édesség. Érdekesség, hogy ettől függetlenül a legtöbb nassolnivaló a román töltőállomásokon fogy – a kávévásárlók közel fele (46%) választ mellé valamilyen desszertet is.

Egyértelműen megfigyelhető minden vizsgált országban, hogy a vevők számára fontos a széleskörű, prémium választék. „Tapasztalataink szerint a töltőállomásokon egyre nagyobb az igény a kiváló minőségű szolgáltatásokra, így a kávézás területén is. A folyamatosan növekvő fogyasztás ellátása mellett azonban fontosnak érezzük a környezetbarát innovációk bevezetését is: épp ezért október elejétől az OMV sajátmárkás, FAIRTRADE minősítéssel ellátott kávéját újratölthető kerámiabögréből is kérhetik vendégeink, ezzel is csökkenthetve a papírhulladékból adódó terhelést” – említette az adatok kapcsán Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója.
(BrandTrend)