Kategória: Képes hír és Kutatás.

Admin kategória: Képes hír.

Az év második legkiemelkedőbb időszaka a húsvét a Formatex tulajdonában lévő Játéksziget bolthálózatban, ahol a vásárlói kosárérték ebben az időszakban 4-5 ezer forint között alakul. A cég tavalyi éves forgalma közel 19%-kal nőtt a 2015-ös évi 3,91 milliárd forintról 4,64 milliárd forintra. A magyarországi húsvéti játék kiadások a közép mezőnyben helyezkednek el, az Egyesült Királyságban közel 10 ezer forint a vásárlói kosár, az USA-ban pedig 8-9000 forintot költenek játékra, Lengyelországban azonban gyereknapra kapnak értékesebb ajándékot a gyerekek, a húsvéti nyuszi átlagosan 2-3000 forintnak megfelelő kis ajándékot hoz.

A Formatex 1000 fő bevonásával készült felmérése rámutat, hogy a szülők nagy része interneten tájékozódik játékvásárlás előtt a játékokról. 42%-uk építő játékokat vásárolna legszívesebben húsvétra, ügyességi és sportjátékot a válaszadók 36,5%-uk, kézműves és barkács játékot 34,5%-uk venne, táblás társasjátékkal 33%-uk örvendeztetné meg gyermekét, babás-állatos szerepjátékra pedig 20%-uk költene. A legtöbben 2 és 5 ezer forint közötti értékű húsvéti ajándékot vesznek, de a válaszadók 14 %-a 5-7500 forint közé teszi az egy-egy csemetére költhető összeget, 17 % pedig úgy gondolja, inkább 1000-2000 forintot költ gyermekenként. A szülők harmada szerint a gyerekek 500 forint körüli locsolópénzzel térnek haza, minden ötödik megkérdezett úgy tudja, hogy akár 2-5 ezer forintot is hazavisznek a gyerekek, 10% szerint pedig 5-7500 forint is lapulhat a zsebükben. Néhány szerencsésebb gyereknek akár 10000 forint fölötti összeget is sikerül gyűjtenie.

húsvéti nyulak

Az éves forgalmunknak akár 15 százalékát is realizálhatjuk húsvét előtt az üzletekben és a webáruházban”– mondta el Borhi János, a Formatex ügyvezetője. „Az idei év legnépszerűbb játékai szerintünk húsvétkor a társasjátékok, közülük is a Fedőnevek, és a Squawk kirobbanó tojástojó társas, illetve a Hörcsögfalva lesznek. Természetesen a húsvéti szezon nagy slágerei továbbra is  a nyuszis, kisállatos Sylvanian Families termékcsalád új szettjei, de mivel a tavaszi szünet is egybeesik a húsvéti ünnepekkel, a kültéri játékok vásárlásának fellendülését is várjuk” – tette hozzá Borhi János.

A Formatex arra is kíváncsi volt, hogy mit csinálnak a családok a húsvéttal közel egy időben lévő tavaszi szünetben. A felmérés egyértelműen kiemelte, hogy a húsvét családi ünnep, a tavaszi szünetet sokan töltik családi kirándulással, vagy otthoni közös játékkal. A válaszadók 26 %-a nagyszülőkhöz, rokonokhoz is ellátogat a gyerekekkel, körülbelül ugyanennyien kertészkednek, de külföldi utazást csak a megkérdezettek 1%-a tervez, gyerekek nélkül pedig még ennél is kevesebb szülő pihen.
(BrandTrend)