Kategória: Hír és Kutatás.

Admin kategória: Hír.

A kutatócég legutóbbi mérése óta, azaz három év alatt megduplázódott a gyerekes háztartásokban mért okostelefon-penetráció. A tabletek elérése ennél is nagyobb ütemben, körülbelül háromszorosára nőtt. A telefonok gyerekek által leggyakrabban használt funkciói között a telefonhívás mellett már azonos súllyal jelenik meg a fényképezés és videókészítés, a zenehallgatás és a játék-alkalmazások használata is.

Ugrásszerűen nőtt a gyerekek tévézés közbeni okoseszköz-használata az elmúlt években. A kedvenc gyerekcsatornák rangsorát a Disney Channel, a Nickelodeon és a Cartoon Network hármasa vezeti. Az ismertségi toplistán ez utóbbi helyett a Minimax csatorna fért fel a dobogóra. SpongyaBob népszerűsége töretlen a magyar gyerekek körében, míg  az élő szereplők közül Violetta emelhető ki, köszönhetően a 8-11 éves lányok nem múló rajongásának.

Az országos reprezentatív kutatás külön interjúban vizsgálta a szülők, valamint a gyerekek preferenciáit, fogyasztási attitűdjét. A tévéreklámok elfogadottsága mindkét célcsoportban magas, bár csatornánként eltérő sorrend rajzolódik ki azok hatékonyságát és hitelességét illetően. A hazánkban elérhető gyerekcsatornák egyike sem minősült kártékonynak, túlzóan erőszakosnak, bár a szülők többsége szereti a más otthoni tevékenység közben is fél szemét a gyermeke által nézett műsorokon tartani. Ezzel párhuzamosan a szülők negyede egyáltalán nem fél az internet káros hatásaitól. Annak veszélyeitől leginkább az arra alkalmas eszközök tiltásával kívánják védeni gyermekeiket a magyar szülők.

ipsos

Az 500+500 fős mintán, az egyes családok otthonában készült kutatást egy átfogó közösségi médiás tartalomelemzés előzte meg (a Neticle segítségével), előre definiált, a gyerekek médiahasználatához kapcsolódó kulcsszavak mentén. A vizsgált témában is tapasztalható a magyar internetezőkre jellemző Facebook-központúság, ám a felnövő generáció, különös hangsúllyal a fiúk közösségi média használata már jóval heterogénebb képet mutat.
(BrandTrend)