Kategória: Hír és Kutatás.

Admin kategória: Hír.

2016 őszén több mint 3.5 millió háztartás rendelkezett TV-előfizetéssel, az összes magyar tévés háztartás 91 százaléka. Analóg kábeles vétel 661 ezer háztartásban volt elérhető, több mint 3 millió háztartás pedig valamilyen digitális platformon keresztül fogta a televíziós adásokat, ezen belül az IPTV-vel rendelkező háztartások száma meghaladta a félmilliót (a háztartások egyidejűleg több vételi móddal is rendelkezhetnek). Az időeltolásos tévénézést lehetővé tevő DVR/VOD eszközzel rendelkező háztartások aránya 62% volt.

Magyar televíziós háztartások Forrás: Nielsen Közönségmérés

teves haztartas

A digitális vételi mód folyamatos növekedést mutatott az elmúlt években. A digitális kábel vételi móddal rendelkezők aránya 2014-ben 23,2%, 2015-ben 27,4%, 2016-ban pedig 33,9% ért el. Bár az IPTV vételi móddal rendelkező háztartások aránya is növekedett az elmúlt három évben, ez a növekedés nem volt olyan dinamikus, mint amit a digitális kábeltévé esetében tapasztalunk. Ezzel párhuzamosan a szolgáltatói digitális parabola aránya nem változott, míg a digitális földi vétellel rendelkezők aránya csökkenést mutatott. A digitális kábel és az IPTV terjedésével párhuzamosan a DVR/VOD lehetősége a háztartások több mint 62 százalékában volt megtalálható.

Digitális vételi mód Forrás: Nielsen Közönségmérés

digitalis veteli mod

A vizsgált időszakban a tévés háztartások 56%-a egy TV-készülékkel rendelkezett. A háztartások 32%-ában két készülék volt használatban, 11%-ban pedig három vagy még több. A készülékek technológiai jellemzői 2015-höz képest tovább javultak. Az LCD, plazma vagy LED tévével rendelkező háztartások aránya 56%-ról 65%-ra emelkedett, de hasonló mértékben nőtt az MPEG4-es tunert tartalmazó készülékek aránya is. Nagyméretű, 94 cm vagy nagyobb képátmérőjű készülékkel minden harmadik háztartásban jelen volt, Smart TV-vel 18% rendelkezett. A 3D tévékészülékek elterjedése nő a leglassabb ütemben: a háztartások mindössze 8 százalékánál van.

A TV-készülékek száma és technológiai jellemzői Forrás: Nielsen Közönségmérés

tevek szama

A háztartások több mint egyharmadában a tévékészülék legfeljebb 3 éves, 42 százalékuknál 4-10 éves, és a háztartások közel 20 százalékánál ennél is régebbi volt. A legnagyobb képátmérő tekintetében a háztartások megoszlása nagyjából egyenletesen alakult: 23 százalékuknál legfeljebb 55 cm, további 22%-nál 63 vagy 72 centiméteres, 25 százalék esetében 82 cm volt a tévékészülék képátmérője, és 94 cm-es vagy nagyobb tévékészülékkel minden harmadik háztartás rendelkezett.

Infokommunikációs eszközökkel való ellátottság Forrás: Nielsen Közönségmérés

infokommunikacios eszkozok

2016 őszén a magyar tévés háztartások 66 százalékában volt jelen valamilyen számítógép, és ezek többségénél már nem, vagy nem kizárólag hagyományos PC-t használnak. Mobiltelefont a háztartások 91%-a használt, melyek több mint felében okostelefon volt.

Okostelefonok és tabletek száma Forrás: Nielsen Közönségmérés

okostelefon es tablet

A háztartások kétharmadában van internet kapcsolat, amit a háztartásban élők különböző eszközökön keresztül érnek el. Ezek közül a legdominánsabb a mobiltelefon 50%-kal, utána következik a laptop 43%-kal, majd az asztali PC 38%-kal és végül a tablet 15 százalékos aránnyal zárja a sort. 2016 őszén a tablet elterjedtsége a 2015. évhez képest minimális növekedést ért el, és továbbra is csupán a családok 3%-nál használtak egynél többet.
(BrandTrend)