Kategória: Képes hír és Kutatás.

Admin kategória: Képes hír.

Amennyiben rendelkezne napi 30 perc szabadidővel, a magyar lakosság 40%-a legszívesebben a családi és baráti kapcsolatok ápolására, valamint pihenésre fordítaná azt – derül ki a MentorFM mobilalkalmazás megbízásából az NRC által készített online kérdőíves, reprezentatív felmérésből. Szakmai ismereteik elsajátítására és saját maguk fejlesztésére a lakosság fele – saját bevallása szerint – elegendő időt fordít.

A kutatás során a célcsoport érdeklődési körét, időkihasználását és ezek arányát, valamint a tájékozódási preferenciáikat és szabadidős tevékenységeiket vizsgálták.

A kutatás eredményeinek összefoglalója, valamint a legérdesebb következtetések alább olvashatók:

  • minden második magyar (50%) érdeklődik a gasztronómia, de csak minden nyolcadik (13%) az üzleti trendek és a gazdaság iránt. Az egészséges életmód közel minden második magyar (45%) figyelmét felkelti.
  • a külföldön érvényesülés minden hatodik magyart (17%) érdekel; majdnem ugyanannyian érdeklődnek a külföldi lehetőségek, mint a bulvárhírek (18%) iránt.
  • a saját szakmán belüli hírek és információk leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkező férfiakat (56%) vonzzák, míg a személyiségfejlesztés a felsőfokú végzettséggel bíró nőket (60%).
  • a 18-59 éves lakosság nagyjából fele (47%) fordít elegendő időt a személyiségfejlesztésre, míg pontosan a fele (50%) a szakmai informálódásra; az „elegendő” az adott személy szerint ideálisnak tartott időt jelenti. Nagyjából minden harmadik ember (36%) érzi úgy, hogy mindkét területre elegendő időt tud fordítani. Leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkezők elégedettek az időráfordítással: 55% és 59% az aránya a célcsoportban azoknak, akik saját személyiségük fejlesztésére, valamint a friss szakmai ismeretek elsajátítására elegendő időt tudnak fordítani.
  • korcsoportot tekintve a személyiségfejlesztésre szánt idővel a 18-29 éves korosztály a leginkább elégedett (56%), míg a 30-39 évesek körében ez az arány mindössze 38%.
  • a vélhetően leginkább szabadidőben végzett személyiségfejlesztés valamivel jobban elsikkad az erre affinisek körében, mint a munkaidőben is végezhető szakmai önfejlesztés: a személyiségfejlesztés iránt érdeklődők fele, míg a szakmai információkra fogékony alcsoport kétharmada véli megfelelőnek az adott témára fordított időt.
  • a 18-59 éves korosztály a legszívesebben (47%) tesztek kitöltésével és értékelésével fejlesztené személyiségét: különösen a személyiségfejlesztés iránt affinis alcsoport körében (67%), de a szakmai- és személyes önfejlesztés iránt egyszerre érdeklődőknek is kétharmada preferálja ezt a módot (64%); míg pszichológus által vagy rendezvényen csupán minden negyedik (23%) érdeklődő fejlesztené magát szívesen. Okostelefont és tabletet ilyen célokra mindössze a lakosság 13%-a, vagyis minden nyolcadik magyar használna, miközben videók segítségével minden harmadik (31%) magyar fejlesztené önmagát.
  • ingyenesen elérhető, személyiségfejlesztéssel és üzleti témákkal kapcsolatos interjúkat, előadásokat tartalmazó okostelefonos applikációt mindössze az okostelefont használó internetezők 11%-a töltene le okostelefonjára.
  • amennyiben a magyarok rendelkeznének napi 30 perc szabadidővel, akkor 40% töltené azt legszívesebben családi és baráti kapcsolatok ápolásával. Pontosan ugyanannyi, mint amennyi alvásra és pihenésre fordítaná az idejét. A szépségápolás minden tizedik (10%), míg a film- és sorozatnézés minden negyedik (26%) magyar számára kívánatos szabadidős tevékenység. Minden hetedik magyar (15%) fordítaná szabadidejének 30 percét személyiségfejlesztésre és szakmai ismeretek elsajátítására. Ez az arány valamivel magasabb (22%) a fiatalok, illetve a felsőfokú végzettséggel bírók (22%) körében. A személyiségfejlesztés és szakmai ismeretek elsajátítása iránt egyszerre érdeklődők körében már közel 40% szánná az említett szabad 30 percet e témákra.

(BrandTrend)