Kategória: Hír és Kutatás.

Admin kategória: Hír.

A felmérésben részt vevő magyarok 54%-a már hallott a magyarországi e-kereskedelem egyik legnagyobb eseményéről a Black Friday-ről – derül ki a Millward Brown által készített reprezentatív felmérésből. A tanulmány szerint a 18-50 év közöttiek 28,1%-a tervezi, hogy a Black Friday napján vásárol majd, 40 százalékuk az online csatornát részesíti előnyben. A fiatalok (25-34 évesek), az átlaghoz képes jobban tájékozottak az eseményről, 61%-uk hallott róla.

A felmérés eredményei szerint a hazai, ismert webáruházak között az eMAG messze a legkedveltebb célállomás, hiszen a megkérdezettek 21%-a jelölte meg kedvenc webáruházaként. Ezt követi a MediaMarkt (12,5%) és az eDigital (9,9%).

Top 10 online áruház a Black Friday idején százalék
emag.hu 21.1
mediamarkt.hu 12.5
edigital.hu 9.9
mall.hu 7.2
euronics.hu 3.9
ebay.com 3.3
bestbyte.hu 3.3
tesco.hu 2.6
alexandra.hu 2.0
jofogas.hu 1.3

Az idén, átlagban két termék szerepel a Black Friday bevásárló listáján. A válaszolók 36%-a ruházatot vásárolna, ők épp kétszer annyian vannak, mint akik elektronikai cikkeket és autókiegészítőket vennének (18%). A listákon szerepelnek továbbá konyhai kisgépek (porszívó, mixer, konyhai robotgép), ezeket a válaszadók 15 százaléka keresi, tévékészülékeket pedig 13% vásárolna. A PC alkatrészeket és szépségápolási termékeket, 8 illetve 7 százalék választotta.

A 10 legkedveltebb termékkategória a Black Friday idején százalék
Divat 35.5
Elektronikai cikkek és autókiegészítők 17.8
Háztartási kisgépek (porszívók, mixerek, konyhai robotgépek, stb.) 15.1
Tévék 12.5
PC kiegészítők (hard drive, CPU, video card, motherboard etc.) 7.9
Szépségápolás 6.6
Játékok 6.6
Mobiltelefonok 5.9
Laptopok 5.3
Mosógép 5.3

A vásárlók negyede 30 ezer és 60 ezer forint között tervez költeni a Black Friday eseményen.

„A felmérésünk azt mutatja, hogy tavaly óta a Black Friday egyre népszerűbb Magyarországon is, amelyhez egyre többen csatlakoznak. A magyar vásárlók növekvő hányada az online csatornákat részesíti előnyben, amihez hozzájárulhatott a boltok vasárnapi zárvatartásának bevezetése” – mondta a Millward Brown szakértője.
(BrandTrend)