Kategória: Hír és Kutatás.

Admin kategória: Hír.

A harmadik negyedévben az előző negyedéves megingás után ismét két számjegyű, 11,1 százalékos növekedést mutatott a hazai digitális reklámpiac bevételi index, a NORI – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásai alapján.

A legnagyobb ütemben most is a mobil piac erősödött (+62,5%), de a másik két szegmens, a webes és email is bővült a tavalyi év azonos időszakához képest.

A hirdetési szektorok közül a közlekedési eszközök, a kereskedelem, a szolgáltatások, a kultúra, szabadidő, szórakozás, a könyvkiadás, tömegtájékoztatás területén működő vállalatok bőven a NORI fölötti mértékben növelték költéseiket, míg a bankok és biztosítóktól származó bevételek csökkentek 2014 harmadik negyedévéhez képest.

A hirdetési megoldások közül a mobil display és a videókon történtő reklámozás növekedett a legerőteljesebben.

A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben az év előző időszakában tapasztaltak a 3. negyedévben is folytatódtak: egyrészt az ügynökségektől származó bevételek gyorsabban növekedtek mint a direkt értékesítés, másrészt bár növekszik a programmatic bevételek nagysága, de robbanásról még nem beszélhetünk.

Nem csak arányukban, de abszolút értékben is visszaszorultak a CT alapon vásárolt hirdetések az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.

iab adex nori

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.

időszak NORI
2012 q1 3,2%
2012 q2 0,5%
2012 q3 6,8%
2012 q4 -0,1%
2013 q1 2,1%
2013 q2 6,1%
2013 q3 5,9%
2013 q4 11,7%
2014 q1 17,2%
2014 q2 13,7%
2014 q3 12,3%
2014 q4 7,5%
2015 q1 4,9%
2015 q2 -2,1%
2015 q3 11,1%

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette: Adaptive Media, CEMP Sales House, Centrál Médiacsoport, Est Media Group, EVO Media, Gmedia, Grabowski Digital, Használtautó, Híreső, HVG Kiadó, HWSW, Infinety, Madhouse, Magyar Jeti, Mediaworks Hungary, MTM-SBS, MTVA Online, Net Média, NoSalty, Optimusz Direkt Marketing, Origo Media Group, ReachMedia, Ringier Axel Springer Magyarország, Russmedia, R-Time, Schibsted, Thinkdigital
(BrandTrend)