Kategória: Hír és Kutatás.

Admin kategória: Hír.

A GfK idei első féléves biztosításpiaci adatai szerint tízből heten rendelkeznek lakásbiztosítással. Az ingatlanjukat nem biztosítók jellemzően a fiatal, 20-29 éves korosztály tagjai, akik saját lakással még nem rendelkeznek, főleg albérletben élnek. Ők az elkövetkező öt-tíz év potenciális új ügyfelei, akik az ajánlatokról és lehetőségekről tájékozódni várhatóan az interneten fognak.

A GfK Biztosításpiaci adatszolgáltatás felmérésének adatai szerint 2015 első felében a magyar felnőttek 68 százalékának háztartása, azaz tízből mintegy heten rendelkeztek lakásbiztosítással. A fennmaradó több mint 30 százaléknak otthonát nem védi biztosítás, igaz csak közel 70 százalékuk rendelkezik saját lakással.

A lakásbiztosítással rendelkezők területi megoszlása, 2015 első félév (az adatok százalékban kifejezve) Forrás: Biztosításpiaci adatszolgáltatás, GfK

lakasbiztositas

A lakásbiztosítással rendelkezők nagyobb arányban a Nyugat-Dunántúlon és Pest megyében találhatók – e két régióban a lakásbiztosítással való ellátottság 81, illetve 70 százalékos, míg a fővárosban a legalacsonyabb, 60 százalék. Az ingatlanbiztosítás fontosságának felismerése az életkorral, illetve ezzel összefüggésben a saját lakásban élők arányával párhuzamosan nő: az otthonukat biztosítók hányada a 40 évnél idősebbek körében a legmagasabb, 70 százalékot is meghaladó. Az egyetemet, főiskolát végzettek körében tízből nyolcan, a gimnáziumi érettségivel rendelkezők körében pedig tízből heten biztosított ingatlanban laknak. Az adatok arra is rámutatnak, hogy azok, akiknek gyerekük van (velük egy háztartásban), magasabb arányban rendelkeznek lakásbiztosítással (76 százalék), mint a nem gyermekkel együtt élők (66 százalék).

A GfK rendszeres, negyedévente készülő felmérése alapján elmondható, hogy a lakásbiztosítással nem rendelkezők közül minden harmadik személy a 18-29 éves korosztályba tartozik, minden ötödik ilyen személy pedig 30-39 éves. Élethelyzetükből adódóan a 18-29 évesek körében a legnagyobb az albérletben lakók hányada. Az ő lakásbiztosítással kapcsolatos attitűdjük a megkérdezések alapján akkor változik meg, amikor saját lakáshoz jutnak, azaz felmerül bennük az igény az ingatlan biztosítására. E fiatalok aktív internet-használók, akiket a biztosítótársaságok leghatékonyabban internetes keresőkön és árösszehasonlító oldalakon keresztül érhetnek el.

„A biztosítási termékek iránt bizonyos élethelyzetekben merül fel az igény. Így az egyelőre alacsony lakásbiztosítási arányt felmutató 20-29 évesek a következő 5-10 évben komoly potenciált rejtenek magukban. Amint hozzájutnak első lakásukhoz, házukhoz, felmerül bennük a lakásbiztosítás iránti igény, ekkor pedig az internet segítségével fognak sokan információkat gyűjteni, ajánlatot kérni, ami felértékeli az internetes csatorna fontosságát” – mondta el Schauermann Péter, a GfK Key Account Managere.

Vagyoni helyzetüket és státuszukat tekintve elmondható a lakásbiztosítással nem rendelkezőkről, hogy körükben az átlagnál magasabb az alacsony jövedelműek aránya, jellemzően kisebb hányaduk – körülbelül egyharmaduk – rendelkezik gépjárművel, 30 százalékuk nem használja az internetet. A lakásbiztosítással nem rendelkezők jellemzően más biztosítási formákkal sem rendelkeznek – körükben alacsonyabb az életbiztosítást, balesetbiztosítást kötők aránya. A lakásbiztosítás kötésétől eltekintők egyharmada városban, 26 százaléka községben él és 21 százalékos arányt képviselnek körükben a Budapesten élők.
(BrandTrend)