Kategória: Hír és Kutatás.

Admin kategória: Hír.

A második negyedévben a magyar gazdaság növekedése ellenére – a mobilhirdetések 80 százalékos növekedése mellett -, 2,1 százalékkal csökkent a hazai digitális reklámpiaci bevételi index, a NORI – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásai alapján.

Az előző év hasonló időszakához viszonyított bevétel-visszaesés hátterében a NORI-nál nagyobb ütemben csökkenő webes, display hirdetési bevételek álltak. Ezt nem tudta ellensúlyozni a teljes digitális reklámbevételekben a folyamatosan bővülő, de még csak 7,6% százalékos arányt képviselő mobilhirdetési szegmens továbbra is dinamikus növekedése.

A második negyedév a hirdetői szektorok aktivitásában is komoly változásokat hozott a tavalyi évhez képest. A kereskedelmi, és a szolgáltatási szektortól származó hirdetési bevételek jelentős csökkenését nem tudta kompenzálni a közlekedési eszközök, a távközlési szektor és az élelmiszeripari termékek hirdetéseinek bővülése a bevallásban résztvevő médiacégek digitális reklámbevételeiben.

Az első negyedév után folytatódott az automatizált hirdetési szegmens bővülése is, mely egyfajta indikátora a NORI bevallásban nem résztvevő globális reklámozási platformok piaci alakulására.

NORI

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában.

időszak NORI
2012 q1 3,2%
2012 q2 0,5%
2012 q3 6,8%
2012 q4 -0,1%
2013 q1 2,1%
2013 q2 6,1%
2013 q3 5,9%
2013 q4 11,7%
2014 q1 17,2%
2014 q2 13,7%
2014 q3 12,3%
2014 q4 7,5%
2015 q1 4,9%
2015 q2 -2,1%

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette: Adaptive Media, CEMP Sales House, Centrál Médiacsoport, Est Media Group, EVO Media, Gmedia, Grabowski Digital,Használtautó, Híreső, HVG Kiadó, HWSW, Infinety, Madhouse, Magyar Jeti, Mediaworks Hungary, MTM-SBS, MTVA Online, Net Média, NoSalty, Optimusz Direkt Marketing, Origo Media Group, ReachMedia, Ringier Axel Springer Magyarország, Russmedia, R-Time, Schibsted, Thinkdigital
(BrandTrend)