Kategória: Hír és Kutatás.

Admin kategória: Hír.

A megkérdezett dolgozók 34 százaléka vett részt valamilyen továbbképzésben az elmúlt egy évben, miközben a munkavállalók felének a munkaadója semmilyen továbbképzést nem biztosít – derül ki a Profession.hu állásportál felméréséből.

A több mint 1000 munkavállaló bevonásával készített, nem reprezentatív kutatás arra is rávilágít, hogy az államigazgatásban dolgozók az átlagosnál magasabb arányban tervezik a munkáltatójuk támogatásával tovább képezni magukat a következő egy évben.

A kutatást összegző közlemény szerint ugyanakkor több munkahelyen is vannak a teljesítményt és a munkahelyi hangulatot javító ösztönzők, ugyanis a megkérdezettek 38 százaléka számolt be a nagyobb teljesítményre ösztönző prémiumokról, 35 százalékuk céges rendezvényekről, valamint 32 százalékuk kiemelte a jó teljesítmény nyilvános elismerését.

A megkérdezettek 40 százalékának munkahelyén azonban semmiféle beépített ösztönző mechanizmus nincs, és a kutatásból az is kiderül, hogy ez az arány az államigazgatásban dolgozók esetében eléri a 48 százalékot, az egészségügyi dolgozóknál pedig a 60 százalékot.

A kutatás szerint az 50 év felettiek és a kis településeken élők az átlagosnál kevésbé hisznek a munkahelyi ösztönző lehetőségekben, és egyértelműen a pénzügyi ösztönzést tartják a leghatékonyabbnak.

Azonban arra is felhívták a figyelmet, hogy a válaszadók 71 százalékát a megfelelő kereseti lehetőség, 57 százalékát az állásbiztonság, 67 százalékát pedig a jó munkahelyi légkör motiválja, a megkérdezettek 49 százaléka viszont azt értékeli, ha önálló munkavégzésre van lehetősége.

A kutatás szerint a munkavállalók 40 százaléka egy éven belül előléptetésre számít, 36 százalékuk azonban egyáltalán nem követi figyelemmel a munkahelyén belüli lehetőségeket. Legkevésbé a non-profit szervezetekben, illetve oktatási intézményekben dolgozók bizakodóak – fűzték hozzá.

Az állásportál felmérése arra is rámutatott, hogy a fizetésemelés kérdésében leginkább a budapesti és a 30 év alatti dolgozók az optimisták.
(MTI – BrandTrend)