Kategória: Hír és Kutatás.

Admin kategória: Hír.

Az Ericsson legújabb Mobilitási Jelentése (Ericsson Mobility Report) megállapítja, hogy 2020-ra a fejlett mobiltechnológia általánossá válik az egész világon: az okostelefon előfizetések száma több mint kétszeresére nő, és eléri a 6,1 milliárdot, a világ népességének 70%-a használ majd okostelefont, és 90%-uk él majd mobil szélessávú hálózattal lefedett otthonban.

elofizetesek

A jelentés érdekes megállapítása, hogy az érett piacokon a növekedés forrása az egy személyre jutó eszközök számának növekedése lesz. A fejlődő régiókban az új előfizetők számának felduzzadása várható, mivel az okostelefonok egyre megfizethetőbbé válnak.

Az okostelefonok számának folyamatos növekedése magával hozza az adathasználat növekedésének a felgyorsulását: az okostelefonok adatforgalma a becslések szerint 2020-ra a tízszeresére nő, amikor is a teljes mobil adatforgalom 80%-át az okostelefonokon bonyolított forgalom teszi majd ki.

A hálózatba kapcsolható eszközök számának növekedése mögött elsődlegesen az alkalmazások és üzleti modellek bővülő kínálata és ezzel párhuzamosan a csökkenő modem költségek állnak.

Rima Qureshi, az Ericsson elnökhelyettese és stratégiai vezetője szerint: „Ez a rendkívüli növekedés, amit a fejlett mobiltechnológia és az adathasználat terén tapasztalunk, és amely mögött a mobilkapcsolatok elterjedése és az okostelefonok térnyerése áll, a napjainkban zajló elképesztő adatforradalmat a floppy lemez megjelenéséhez teszi hasonlatossá. Látjuk a lehetőséget a tömegméretű átalakulásra, amely a telekommunikációs szolgáltatók és mások számára tömérdek lehetőséget kínál új bevételi források kiaknázására. Az új lehetőségek ugyanakkor megkövetelik, hogy nagyobb figyelmet fordítsunk a költséghatékony teljesítményre és nyitottak legyünk az új üzleti modellekre, hogy versenyképesek és hatékonyak maradjunk.”

A mobil videó-forgalom 2020-ig minden évben megdöbbentő mértékben, évi 55%-kal növekszik majd, és az időszak végére a teljes mobil adatforgalom körülbelül 60%-át teszi majd ki. A növekedés elsődleges forrása a felhasználók preferenciáinak eltolódása lesz a videó streaming szolgáltatások irányába, valamint a videó részarányának növekedése az online tartalmakon belül, beleértve a híreket, a hirdetéseket és a közösségi médiát.

letoltes-feltoltes

Ha megnézzük a fejlett mobil szélessávú piacok adatfogyasztását, azt látjuk, hogy a forgalom egy jelentős részét az előfizetők egy korlátozott köre generálja. Ezek a nagy adatfelhasználók az összes előfizetőnek mindössze 10%-át képviselik, ugyanakkor ők adják a teljes adatforgalom 55%-át. A videó domináns szerepet játszik a nagyfelhasználók körében, akik jellemzően naponta körülbelül egy órányi videót néznek, azaz húszszor annyit, mint az átlag felhasználó.

AZ EURÓPAI MOBILITÁS VÁLTOZÁSAI

Az európai országokban az elmúlt két évben csaknem kétszeresére nőtt az okostelefonok penetrációja a háztartásokban. Kelet-Európa fejlődő piacain a háztartásokban megháromszorozódott az okostelefon penetráció. A nagyon fejlett piacokon, mint az Egyesült Királyság vagy Svédország, ez a szám már meghaladta az asztali számítógépekét.

A legfontosabb számadatok: Európa

legfontosabb szamadatok

A táblagépeket elsősorban az okostelefonokkal párhuzamosan használják, így ezek penetrációja is jelentős növekedést mutat, a 2012-ben mért mindössze 18%-hoz képest 2014-ben már megközelítette az 50%-ot.

„A felhasználók tisztában vannak a jó minőségű kapcsolat előnyeivel, és tudják, hogy a technológia milyen jelentős szerepet játszik az életükben. Az európaiak több mint egyharmada állítja, hogy nagyon fontos számára, hogy bárhol is tartózkodik, elérhesse az internetet” – mondta el Jakab Roland, az Ericsson Magyarország ügyvezető igazgatója.

Ahogy az alábbi ábra mutatja, az okostelefon a legkedveltebb eszköz olyankor, amikor a mobilitás az alapvető követelmény, például üzenetküldésnél és hanghívásoknál. Az európai internet felhasználók körében az okostelefonokat és a táblagépeket egyre gyakrabban használják játékra és a közösségi háló elérésére. A helyhez kötöttebb eszközök, például az asztali számítógépek és laptopok esetében a leggyakoribb tevékenység a netes böngészés, ami az európai internet felhasználók 93%-ára jellemző. Az online vásárlás és a közösségi média felkeresése a második és a harmadik leggyakoribb tevékenység ezeken az eszközökön.

Eszközhasználati preferenciák

eszkozhasznalati preferencia

Európában minden országban vannak még WCDMA/HSPA hálózatok, mégis csaknem valamennyi országban bevezették már az LTE-t. Az LTE előfizetések száma egész Európában növekszik. Nyugat-Európában van a legtöbb LTE előfizetés, míg Kelet-Európa ezen a téren lemaradásban van, mivel itt más országoknál később osztották ki a frekvencia tartományt. Az LTE előfizetések száma Európában 2014 folyamán a háromszorosára nőtt és elérte a mobil előfizetések 8%-át. 2020 végére körülbelül 700 millió LTE előfizetés lesz, ami az összes mobil előfizetés nagyjából 55%-ának felel majd meg.

Mobil előfizetések, Európa (millió)

elofizetesek

2020 végére Európában a mobilforgalom eléri majd a havi 6,2 ExaByte-ot (EB) – ez körülbelül a nyolcszorosa a 2014. évi forgalomnak. Az elkövetkező években a mobil hangforgalom enyhe növekedése várható, ez azonban szinte semmiféle hatással nem lesz a teljes mobilforgalom nagyságára. A mobil adatforgalom továbbra is egyenletesen emelkedik, és 2014-ben 50%-kal nőtt az előző évhez képest.

Okostelefon előfizetések és okostelefonok százalékos aránya az összes mobiltelefon előfizetésen belül, Európa (millió, százalék)

okostelefon elofizetesek es szazalekos arany

A mobiltelefon szegmensben a forgalmat elsődlegesen az okostelefonok generálják. A mobil hálózatokon bonyolított teljes havi okostelefon forgalom 2014 és 2020 között a kilencszeresére nő majd.

Okostelefon előfizetés és forgalom, Európa

elofizetes es forgalom

A hálózatba kapcsolt eszközök penetrációja az európai háztartásokban erős és folyamatos növekedést mutat; a növekedésből az okostelefonok és a táblagépek veszik ki leginkább a részüket. A képernyők váltogatása egyenes arányban áll a helyváltoztatással. Azok az emberek, akik a nap során gyakran változtatják a helyüket, hajlamosak a szolgáltatások elérésére használt eszközöket is váltogatni.

videonezes

Az Ericsson Mobilitási jelentése előrejelzéseket, elemzéseket és belső véleményeket oszt meg a mobilforgalomról, az előfizetésekről és a fogyasztói magatartásról, bepillantást engedve napjaink hálózatba kapcsolt társadalmának aktuális forgalmi és piaci irányzataiba.

Az Ericsson több mint 100 élő hálózatban, a világ valamennyi nagyobb régiójában végez rendszeres forgalomméréseket. A részletes méréseket kiválasztott számú kereskedelmi WCDMA/HSPA és LTE hálózaton végzik azzal a céllal, hogy felderítsék a különböző forgalmi mintákat.

Az adatok testre szabása

Az Ericsson az Ericsson Mobilitási jelentés mellé létrehozott egy forgalomvizsgáló eszközt, a Traffic Exploration Tool-t, amelynek segítségével személyre szabott grafikonokat és táblázatokat lehet létrehozni a jelentésben szereplő adatok felhasználásával. Az információkat régió, előfizetés, technológia, forgalom és az eszköz típusa alapján lehet szűrni.
(BrandTrend)