Kategória: Hír és Kutatás.

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból az élelmiszer-kiskereskedelem mintegy 335 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2014. március-2015. február között; 6 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve is újra növekedést regisztrálhatott, plusz 2 százalékot a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

“Az elmúlt évek csökkenő forgalmi trendje után 2014-ben a vegyi áruk forgalma elkezdett visszazárkózni a válság előtti szinthez. Ezt igazolja az is, hogy átlag felett nőtt a mennyiségi eladás a legutóbbi tizenkét hónap során például a legnagyobb forgalmú tíz termék közül ötből: toalett papírból, öblítőből és dezodorból 6-6, míg pelenkából és tusfürdőből 5-5 százalékkal” – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.

Olyannyira koncentrált a bolti forgalom, hogy a boltok teljes bevételének kétharmada, 66 százaléka két üzlettípusra, hipermarketre és drogériára jut 2014. március-2015. február során. Ezzel kapcsolatban Barta Mónika rámutat: “Amíg a hipermarket mutatója az előző tizenkét hónapos időszakban elért 36 százalék után legutóbb 34 százalékra változott, addig a drogériáé 31-ről 32 százalékra emelkedett. Szintén nagyobb lett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna értékben mért piaci részesedése: 1 ponttal emelkedett, 20 százalékra.”

Pozitívak a trendek a régiókban is: mindegyikben nagyobb lett az értékben mért forgalom. Átlag felett, 9 százalékkal nőtt az északnyugati megyékben a boltok bevétele háztartási vegyi áruból és kozmetikumból. Ennek következtében az északnyugati megyék piaci részesedése 1 százalékponttal emelkedett, 19 százalékra. Délkeleten viszont csökkent a mutató, 15-ről 14 százalékra.

A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban. (Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat)

bolttipusok reszesedese

A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a régiók piaci részesedése. Százalékban. (Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat)

regiok reszesedese(BrandTrend)