Kategória: Képes hír és Kutatás.

A PayPal és az Ipsos friss kutatása szerint a mobil kereskedelem a teljes e-kereskedelem növekedési ütemének háromszorosával bővül. A mobil kereskedelem becsült átlagos éves növekedési üteme a 2013 és 2016 közötti időszakra 42%, míg ugyanez az érték a teljes e-kereskedelemre vetítve (beleértve a mobil kereskedelmet is) csak 13%. A kutatás 22 ország 17,500 fogyasztójának mobil vásárlási szokásait, továbbá a mobil kereskedelemi piac növekedését elősegítő, illetve akadályozó tényezőket vizsgálta.

„A PayPal rendszerében a mobilról történő költések összege folyamatosan emelkedik. Míg 2010-ben a fizetési forgalom kevesebb mint egy százalékát tették ki a mobilkészülékről történő fizetések, 2014-re ez az arány a teljes fizetési forgalom 20%-át teszi ki. Ezzel a „mobile first” korszak fordulóponthoz érkezik” – mondta Anuj Nayar, Senior Director of Global Initiatives, PayPal.

IPSOS_HU

A mobil kereskedelem globális online költésekhez vizsonyított százalékos aránya még mindig viszonylag alacsony: a kutatás szerint az okostelefonról történő vásárlások az online költések kilenc, a tabletről történő vásárlások pedig csak öt százalékát teszik ki, szemben az asztali számítógépekről és notebookokről történő vásárlásokkal, amelyek együttesen 85%-át teszik ki az online költéseknek.

Azonban míg a költésekre vonatkozó adatok alacsonynak tűnhetnek, a mobilról történő vásárlások száma igen jelentős. A kutatásban megkérdezett online vásárlók harmada (33%) vásárolt valamit az elmúlt 12 hónapban okostelefonról, 20%-uk pedig tablet használatával.

Az okostelefonról történő vásárlások növekedésének hátterében elsősorban a fiatal felnőttek állnak. A kutatás megállapítja, hogy világszerte átlagosan az okostelefonról vásárlók 59%-a a 18 és 34 év közötti korosztályból kerül ki, míg ugyanez a korosztály az összes online vásárló 44%-a.

Kína, Törökország és az Egyesült Arab Emírségek a legdominánsabb országok a mobil kereskedelemben. Az Egyesült Arab Emírségekben a megkérdezett online vásárlók beszámolója alapján a költések átlagosan 24%-a történik okostelefonról. Utánuk következnek a kínai fogyasztók 21%-kal, míg harmadik helyen a törökök állnak 19%-kal.  Ugyancsak ez a három ország vezet az okostelefonos vásárlások gyakoriságának tekintetében is. Kínában az online vásárlók több mint kétharmada (68%), az Egyesült Arab Emírségekben és Törökországban a vásárlók több mint fele (57 és 53%-a) vásárolt valamit okostelefon segítségével a kutatást megelőző 12 hónapban.

A globális kutatás kimutatta, hogy az okostelefonos vásárlók 64%-a alkalmazások, 52%-uk pedig bőngésző segítségével vásárolt, továbbá, hogy azok a felhasználók, akik mindkét platformot használják, általában az alkalmazásokat részesítik előnyben (47% inkább vásárol applikációval).  Amikor az okostelefon és tablet felhasználókat a fizetésre alkalmas applikációk előnyeiről kérdezték, legtöbbször a kényelemet (35% és gyorsaságot (30%) említették.

Az alkalmazások használatának egyéb előnyei az egyes országok fogyasztói szerint a következők voltak: „azonnali fizetési visszaigazolás” (a mexikói okostelefon/tablet felhasználók 37%-a választotta); „emlékeztető ajánlatokra/kedvezményekre/kuponokra”, Kína (30%); „a digitális elismervények nyomonkövethetősége”, Izrael (26%).

Jelenleg az okostelefon tulajdonosok körében a legtöbbször említett m-kereskedelemhez kapcsolódó tevékenység a termékről való információszerzés. A megkérdezettek 36%-a használta okostelefonját termékinformációk keresésére a kutatást megelelőző 12 hónapban. A megkérdezettek 27%-a használta okostelefon készülékét áruházakról, vagy üzletekről történő információk keresésére/helyének aznosítására, és 25%-uk egyes termékekhez kapcsolódó felhasználói vélemények olvasására.

Mindazonáltal, amikor az okostelefon felhasználókat megkérdezték, hogy milyen funkciókra szeretnék használni a jövőben készülékeiket (azok közül, amire még nem használták) a legtöbben olyan közeljövőben elérhetővé váló funkciókat említettek,  mint egyes új fizetési lehetőségek. Az okostelefon felhasználók 16%-a választotta az “okostelefon használta fizetésre kasszánál (pl. NFC használt)” és 15% választotta a  “böngésző, vagy applikáció segítségével történő előrendelés leadása (pl. kávé, élelmiszer)” válaszokat.

A mobil kereskedelem gyorsabb növekedésének legnagyobb akadálya, hogy a fogyasztók még nem érzékelik a mobilos vásárlás nagyobb képernyőjű eszközökön történő vásárláshoz képest nyújtott előnyeit.

Azok az okostelefon felhasználók, akik a kutatást megelőző 12 hónapban nem használták készüléküket vásárlásra, a következők akadályokat nevezték meg: „szívesebben vásárolok más eszközről (pl. laptop, asztali számítógép)” (39%); „a képernyő mérete túl kicsi” (34%); „szívesebben internetezek egyéb eszközökön” (28%).

Azok, akik kutatást megelőző 12 hónapban használták készüléküket vásárlásra némiképp más okokat adtak meg arra vonatkozóan, hogy miért nem vásárolnak gyakrabban: „túl kicsi képernyő” (34%); „szívesebben vásárol online más készülékről (pl. laptop, asztali számítógép)” (27%); „biztonsági aggodalomak a mobilkészülkről történő vásárlással kapcsolatban” (21%).

„Az olcsó mobiltelefonok tömeges megjelenésével, a nagyobb képernyőméretek és a mobil eszközök biztonságának fejlődésével csökkeni fognak a mobil kereskedelem gyors növekedését jelenleg gátló tényezők” – folytatta Anuj Nayar. „Ezek a fejlesztések, és az olyan új akadálymentes digitális fizetési megoldások, mint a PayPal OneTouch megkönnyítik, biztonságosabbá és egyszerűbbé teszik a fogyasztók számára a mobiltelefonnal történő fizetést.”
(BrandTrend)