Kategória: Kutatás.

A Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. országos hatókörű, nagy átfogó, reprezentatív kérdőíves felmérését végzett, melynek során az összefogás megálmodója és az országos kampány kivitelezőjének kérdéseire 3175 cégvezető válaszolt. A kutatók leginkább arra voltak kíváncsiak, hogy vajon mennyire tudatosan és előrelátóan döntenek az 50 millió és 3 milliárd közötti árbevételű cégek vezetői a vállalkozásuk fejlesztése során, s milyen fejlesztéseket terveznek a következő évben?

A hazai KKV-szektorhoz szorosan kapcsolódó kampány és kutatás – a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. koordinálásával –, 2014. június 5-i dátummal indult „Összefogás a Tudatos Vállalkozókért” címmel. Az Alphasonic Kft. az informatikai területeken, SODEXO a marketingszakmában, a Cégmenedzser Kft. a vállalatirányítási rendszerekkel, a Folprint Kft. a „zöld nyomtatás” meghonosításával és elterjesztésével, a Vectra-Line Kft. valamint a Tudomány Nyelviskola a saját működési szakterületein segíti az összefogásban bekapcsolódó „Tudatos Vállalkozókat”.

A szervezők több ezer forint összértékben olyan ajándékutalványokat juttattak el a www.tudatosvallalkozas.hu oldal segítségével, melyekkel csökkenteni lehetett a résztvevők fejlesztési költségeit.

A Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. kutatói több alapvető kérdéskörben mérték fel, hogy vajon mennyire tudatosak a hazai cégek vezetői a vállalkozásuk fejlesztésében. A kérdőív mellett az oldal rövid, érdekes cikkekkel, esettanulmányokkal is segítette a kutatásban résztvevő cégek vezetőit.

Annak a kérdésnek a megválaszolása során, hogy mit gondolnak a saját iparágukról („Könnyebb vagy nehezebb lett iparágának helyzete az elmúlt évben?”) nagyobb arányban vannak a bizakodóak, többen állították, hogy „egyre könnyebb az iparáguk helyzete”. Persze ez a kijelentés nagyon iparágspecifikus.
A vállalati marketing fejlesztését például 1567 cég tervezi (49%), ők leginkább az új vevőszerzésben és a régi vevők kezelésében látják fejlődésüket.

Informatikai fejlesztésében 1391 cég (43%) gondolkodik, főképp hogy miként tudják hatékonyabbá tenni informatikai rendszerüket úgy, hogy kövesse az innovatív rendszereket, amivel gyorsan és a vásárlói igényeknek megfelelően tudják kiszolgálni az ügyfeleket. A kutatási összefoglalóból az is kiderült, hogy rendkívüli mértékben megnövekedett az adatbiztonság iránti igény.

Ügyviteli, vállalatirányítási rendszer fejlesztésében 1068 cég gondolkodik (33%) Annyira felgyorsult a világ, hogy szükségessé vált a megfelelő gyors vezetői döntések meghozatalához a cég azonnal lehívható statisztikáira.

Nagy hangsúlyt kapott a kutatásban az alkalmazottak továbbképzése, főképp az értékesítési és nyelvi oktatás.Nagyobb vállalatok visszajelzéseiben kiemelt szerepet kapott a környezettudatosság. Ők nagy gondot fordítanak az energiafelhasználására, a zöld nyomtatásra, és az irodaszer-beszerzések optimalizálására.

Összességében elmondható, hogy a cégek fejlesztéseik első lépéseként a meglévő eszközeik és forrásaik optimalizálásával, fejlesztésével, jobb kihasználásával kezdik, s csak ezután döntenek az új beruházásokról. Jellemzően egy cég 3-4 területen is tervezi a jövőben fejlesztéseit.
(BrandTrend)