Kategória: Kutatás.

Értékben is, mennyiségben is nőtt a testápolókat, valamint recept nélkül kapható  gyógyszereket és gyógyhatású készítményeket tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma múlt év november-decemberben, a tavalyelőtti hasonló periódushoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói ismereteket és információkat szolgáltató vállalat elemzése.

Összesen közel 4 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók, mintegy 2,5 millió darab ajándékcsomagért 2013. november-decemberben. Érték szempontjából 18 százalékkal többet, mint a 2012. évi szezonban.

Mennyiséget tekintve 21 százalék a növekedés, egyik ünnepi időszakról a másikra. Továbbra is dezodor és tusfürdő a két legkedveltebb termék a csomagokban. Mindkettő forgalma meghaladta az 1-1 milliárd forintot, két hónap alatt. Utánuk a kéz- és testápoló krémek következnek. A deo spray, borotválkozás utáni szerek és a sampon forgalma meghaladta a 100-100 millió forintot.

Amíg tavalyelőtt a karácsonyi csomagoknál átlagosan 1 626 forintos átlagárat regisztráltak, addig legutóbb 1 585 forintot. A csökkenés annak következménye, hogy nőtt az olcsóbb, 1000-1499 forint közötti ajándékcsomagok forgalma, viszont csökkent a drágábbaké.

Erősen koncentrált a bolti eladás. A hipermarket és a drogéria együtt az értékben mért teljes forgalom 88 százalékát vitte el legutóbb. Legkeresettebbek hipermarketben az ajándékcsomagok. Értékben mért forgalmukból  54 százalékkal részesedett ez az üzlettípus a legutóbbi szezonban. Ami a trendet illeti, 1 százalékpontos csökkenést regisztráltak, 2012. november-decemberhez viszonyítva.

Másik jelentős csatorna a drogéria, amelynek 34 százalékos piaci részaránya stabil maradt, a legutóbbi két szezonban. Így a többi bolttípus együttes piacrésze 11-ről 12 százalékra emelkedett, a legutóbbi két karácsonyi időszak összehasonlításában.

Testápoló szereket, és vény nélkül kapható  gyógyszereket, gyógyhatású készítményeket tartalmazó ajándékcsomagok forgalmának fogyasztói ár szerinti megoszlása a tavalyi és a tavalyelőtti karácsonyi szezonban

ajandekcsomagok forgalmanak fogyasztoi ar szerinti megoszlasa
(BrandTrend)