A kutatásból kiderült, hogy nem vetjük meg az egyéjszakás kalandokat, de akár az eljegyzésig is eljuthatunk egy-egy sikeres match-el. A szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy a fiatal korosztály leginkább a szexuális kisugárzást és az anyagi javakat helyezi előtérbe, ha randi partnert keres magának.
Vannak az életnek nagy párkapcsolati kérdései, amiről egyszerűen mindenkinek van véleménye:
Barna vagy szőke?
Számít-e a pénz?
Mennyire számít a külső?
Hányan vállalják a szerető státuszt?
“A kutatás metódusának összeállításánál ügyeltünk arra, hogy az adatfelvétel több lábon álljon és minél szélesebb körű legyen. 2 nap gondolkodás után mindketten úgy gondoltuk, hogy a cél szentesíti az eszközt és saját magunkat fogjuk a kísérletnek alávetni, mert így tudjuk biztosítani a legnagyobb fokú hitelességet.” – mondja Mester Tomi, az Adatlabor adatelemzője. A kutatás egy 1600 fős kérdőíves kutatásból és éles profilok teszteléséből állt össze.
A kérdőívezésből kiderült, hogy a megkérdezetteknek több mint 10%-a használta már a Tindert és a felhasználók zöme a 18-26-os korosztályhoz tartozik:
Kiderült az is, hogy mi az, amire elsőre asszociálnak a felhasználók a Tinder kapcsán:
A match-elés gyakran vezet találkozókhoz is, alább látható, hogy kinek hány Tinderes randija volt eddig:
Nagyon kíváncsiak voltak arra is, hogy ezeknek a találkozóknak milyen a minősége és utóélete. Mivel a fő asszociáció a szex, egyéjszakás kalandokat könnyen hoznak össze a felhasználók, és ezt a férfiak kétszer nagyobb arányban, mint a nők:
Azért a menthetetlenül romantikusak se keseredjenek el, jónéhány tartós kapcsolat is született már Tinderen, sőt eljegyzés is. Tartós kapcsolati arányban viszont a nők a jobbak:
A kutatás legélvezetesebb része az éles tesztelés volt, ehhez hat-hat különböző férfi-női profilt készítettek a kutatók saját magukról.
A női profilok:
A férfi profilok:
Mindkét profilt egy semleges névvel látták el (Anna és András) és 25 éves kort állítottak be. A profilok éles tesztelését azonos napszakban végezték, mindig péntek este 6 és 8 óra között, feltételezvén, hogy ilyenkor a legnagyobb az aktivitás. Bejelentkezés után a kutatási preferenciákban a kort és a távolságot a létező legnagyobbra állították, ami 18-50 éves kor és 160 km. Az első 200 találatot húzták jobbra (tetszikelték) és azt vizsgálták, hogy 24 órán belül hány match-ük lesz és hány üzenetet kapnak. Az eredmény néhol meglepő, néhol a várakozásaiknak megfelelő, és összhangban van a kérdőívezés eredményeivel, ami a hitelességét bizonyítja.
Az eredményekből egyértelműen látszik, hogy a pasik a kihívó, kacér lányokat kedvelik inkább, ez összhangban is van azzal, hogy az első asszociációjuk a szex a Tinderrel kapcsolatban. A lányok számára pedig fontos a pénz, úgy tűnik egy férfit az egzisztencia vonzóbbá tesz – láthatjuk az eredményekből.
Érdemes még megfigyelni a férfi-női eredmények közötti szignifikáns különbséget. A kérdőívből kiderült, hogy nagyjából fele-fele arányban használjak a férfiak és nők a Tindert, ám az adatokból úgy tűnik, hogy egy fiú mégis sokkal nehezebben akad horogra.
“A projektet első sorban önmagunk szórakoztatására találtuk ki Tomival, majd miután megláttuk, hogy senki nem kereste még ezekre az alapvető kérdésekre ilyen módon a választ, igazán belelkesültünk. Persze magamhoz híven a kreatívokba csempésztem egy kis marketinget is, de be is igazolódott, a jó marketing még a magánéletben is előnyökhöz juttat!” – nyilatkozta Mészáros Beatrix, a Mindea közösségi média szakértője.
(BrandTrend)