Kategória: Kutatás.

A Kantar Media által vizsgált laptematikák között három olyan is van, ahol 100 százalékos az auditált lapok aránya (országos közéleti lapok, vasárnapi lapok, számítástechnikai lapok). De emellett a teljes sajtóra vonatkozó reklámbevételből igen nagy arányban részesedő megyei napilapok és női lapok esetén is kiugróan magas az auditált lapok aránya.

Idén a hirdetők nagysága szerint is vizsgálták a költések megoszlását. Azt tapasztalták, hogy a 100 legnagyobb hirdető, akik a printköltések 41 százalékát adják, költéseiknek 90 százalékát auditált lapokban helyezik el.

A hiteles eladási számok a médiaügynökségek számára is létfontosságúak. A beazonosított ügynökségek listaáras költésének 84 százaléka a MATESZ által auditált kiadványok felé irányult – írják a jelentésben (Transzparencia Riport).
(BrandTrend)