Kategória: Kutatás.

A Regus, a munkaterek globális szolgáltatójának legújabb felmérése megállapította, hogy az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek. Az exportőrök már három éve töretlenül erősítik pozíciójukat: közülük 48 százalék jelzett profitnövekedést az elmúlt 12 hónapban, míg a kizárólag belföldön kereskedő vállalatok esetében ez az arány mindössze 36 százalék.

Regus_export_1

Az exportvállalatok sikerének egyik forrása, hogy a külkereskedelemmel eleve nagyobb területet fednek le, mintha csak hazájukban folytatnák tevékenységüket. Ám a profitnövekedés magas arányához az ügyfelekhez való közelség is nagyban hozzájárul. Ennek fontosságát a Regus felmérése is alátámasztja: a hazai válaszadók 73 százaléka szerint a fizikai közelség növeli az eladásokat. A magyar vállalatok 68 százaléka úgy gondolja, hogy a vásárlókhoz való közelség növeli az ügyfélelégedettséget, és 66 százalékuk egyetért abban, hogy kisebb távolságból sokkal hatékonyabban lehet kezelni az ügyfelek problémáit.

A külföldi terjeszkedés fontos lépés, ám rengeteg nehézséget okozhat a vállalatoknak, ha nem kapnak hozzá kellő támogatást. A válaszadó cégek több mint fele szerint (59%) a kereskedelmi kamara leginkább jogi és szabályozási tanácsadással tudná segíteni a külföldi terjeszkedést.

Regus_export_2

A felmérés további eredményei:

– A megkérdezettek 64 százaléka szerint a vásárlókhoz való közelség segít az ügyfelek és a piac jobb megértésében.
– Az ügyfelekhez közeli telephely a magyar vállalatok 61 százaléka szerint növeli az ügyfél-megtartási arányt, és 55 százalékuk gondolja úgy, hogy a fizikai közelség növeli a piaci hatékonyságot.
– A vállalatok külföldi terjeszkedését a cégek 49 százaléka szerint segítené az, ha az állam közreműködne a helyi vállalkozói szervezeteknek és egyesületeknek való bemutatkozásban. 40 százalékuk véli úgy, hogy adótanácsadással kellene támogatni a külpiacra lépést.
– A vállalkozások negyede (26%) hasznosnak találná, ha lenne egy lista a hálózatépítésre alkalmas helyszínekről.

Katerina Manou, a Regus regionális igazgatója így értékelte a felmérés eredményeit: „Az emberek gyakran mondogatják, hogy közelebb kell kerülni az ügyfélhez, az exportpiacokon viszont ezt szó szerint kell venni. A felmérésre válaszolók szerint az ügyfelekhez közeli fizikai jelenlét számos előnnyel szolgál. A vállalatok mindenekelőtt arról számolnak be, hogy nagyobb arányban lehet megtartani az ügyfeleket, gyorsabban meg lehet oldani a problémákat és javítani lehet az elégedettséget, ha az ügyfelek közelében létesítenek telephelyet.

Másrészt viszont a külföldi jelenlét kiépítése nehéz feladat lehet, ha a hazai kormány nem nyújt kellő támogatást. A vállalatok világszerte azt vallják, hogy saját országuk kereskedelmi kamarája leginkább azzal segíthet a terjeszkedésben, ha tanácsot ad jogi és szabályozási kérdésekben, illetve adózási és váminformációkkal látja el a vállalatokat. Ahol ezek az információk nem elérhetőek vagy nem teljesek, ott a vállalatok jobban teszik, ha olyan cégekkel társulnak, amelyek otthonosan mozognak az üzleti életben, valamint helyi ismeretekkel és kapcsolatokkal is rendelkeznek.”
(BrandTrend)