Kategória: Kutatás.

A MiniCRM.hu által elvégzett átfogó, 4 millió fő adatait megvizsgált elemzés komoly eltéréseket mutat az email szolgáltatók felhasználóinak vásárlásokhoz és kattintásokhoz köthető szokásaiban.

A felmérés külön kitér a szolgáltatók piaci részesedésére és annak alakulására, illetve az aktív emailcímmel rendelkező hírlevél feliratkozók kattintási és vásárlási hajlandóságára. Az eredmények meglepő eltéréseket hoztak.

A magyar felhasználók között az email szolgáltatók részesedése eltér a nemzetközi trendektől, ez köszönhető a még ma is igen erős magyar fejlesztésű szereplőknek. Természetesen az internet óriása, a Google Gmail-je ott van a dobogón, ám csak az ezüstérmet szerezte meg 32%-kal, jelentősen megelőzve a 15%-os Citromail.hu-t. A legtöbb aktív felhasználóval azonban a Freemail.hu rendelkezik, a vizsgált 4 milliós minta 33%-a még ma is a Freemail rendszerét használja levelezésre.

lemorzsolodas

A MiniCRM.hu megvizsgálta a lemorzsolódási arányt is, mely megmutatja, hogy egy adott időszakban a felhasználók hány százaléka hagyja ott a szolgáltatóját. Az üzleti szakértők szerint éves szinten ez a mutató legfeljebb 5-7%-os maximumnál nevezhető egészségesnek.

A Citromail esetén a teljes időszakra 28.79% lemorzsolódás mutatkozott, ami 67%-al magasabb, mint a Freemail hasonló mérőszáma, és több mint 16x (1600%) akkora, mint a Gmail felhasználók körében megfigyelhető lemorzsolódás. A Citromail ezen értéke kiugróan vészjóslónak mondható, jelentős elvándorlást mutat.

Napjaink marketing eszközei közül még mindig az email az egyik leggyakrabban használt. Legyen szó direkt megkeresésről vagy hírlevélről, feliratkozásról, a szakemberek ádáz küzdelmet folytatnak a jobb kattintási és vásárlási arányokért. A MiniCRM ügyfélkezelő rendszer integrált marketing és értékesítési funkciói lehetőséget biztosítottak arra, hogy az érintett minta hírlevelekhez kapcsolódó kattintási és konverziós (cél) szokásait is kimutassa.

kattintas

Elért kattintások tekintetében 3 hónapos időszakot figyelembe véve a Gmail (20.6%) felhasználói kattintottak a legjobban, őket lemaradva a Freemail (13.5%), majd a Citromail (10.6%) követte. Átlagosan 15.2%-os kattintási arányt sikerült elérni az elmúlt 3 hónapban aktív felhasználók körében.

konverzio

Hasonló eltéréseket mutattak a konverziós értékek (kattintás utáni, a hirdető számára hasznos művelet, vásárlás, letöltés). Az eddigi eredményekből kikövetkeztethető, hogy a Gmail felhasználók a maguk 6%-os konverziós értékükkel több mint kétszer inkább vásároltak, mint egy Freemail-es (2.6%), vagy egy Citromail-es (1.9%).

„Az összes vizsgált hirdető 3.78%-os konverziós arányt produkált, tehát elért címzettből majdnem minden negyedik a cég számára hasznos műveletet végzett a kattintás után. Ez a szám közel duplája az e-kereskedelemben keresőoptimalizálással és kattintás alapú hirdetésekkel átlagosan elért 2%-nak. Ebből egyértelműen megmutatkozik, hogy az email marketingre és a hírlevelekre, email kampányokra alapozott értékesítési megoldások még mindig a legjobb választásnak bizonyulhatnak” –egészítette ki az eredményeket Leskó Norbert, a MiniCRM Zrt. vezérigazgatója.

Száz felhasználó közül tehát minden hatodik Gmail-t használótól számíthatunk valamilyen elért műveletre, vásárlásra. Úgy tűnik, hogy közel sem mindegy, hogy az adott ügyféladatbázisban milyen arányban oszlanak meg az email szolgáltatók.
(BrandTrend)