Kategória: Kutatás.

Az évente nyilvánosságra hozott, népszerű kereséseket összesítő listákból kiderül, hogy kik és mik keltették fel leginkább az ország érdeklődését, hogy milyen ügyek, botrányok, és mindennapi problémák foglalkoztatták leginkább Magyarországot 2013-ban. A legnépszerűbb netes keresések között feltűnik többek közt a Nemzeti Színház, a palacsinta receptje, de az is, hogy “mi a szerelem?”.

A Google minden év végén bemutatja a keresési toplistákat, az úgynevezett “Zeitgeist” listákat. A Google a keresőbe világszerte évente beírt több mint 1000 milliárd kifejezést összegzi, az így születő keresési toplisták pedig minden évben tükröt tartanak az egyes országoknak, és az egész világnak.

zeitgeist

A népszerű kereséseket kétféle módon mérik. A legtöbbször keresett kifejezések mellett egy összetettebb statisztikai módszerrel a Google az év új kedvenceit, érdekességeit, feltörekvő sztárjait azonosítja. Ehhez az év “megugrott” kereséseit szűrik ki, amelyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben ugrott meg a keresések száma, úgy hogy ez a fokozott érdeklődés huzamosabb ideig fent is maradt. A keresési toplisták elkészítéséhez anonim, statisztikailag összesített keresési információkat használnak.

Az internet elterjedésével együtt alapvetően változott meg az információszerzés módja is. Ezt jól jellemzi, hogy ma már havonta több mint 100 milliárd keresést indítanak az oldalon.  Azonban még így is 100 Google keresésből átlagosan 15 olyan van, melyre korábban még soha senki nem keresett.

A magyarországi keresésekből származó 2013-as toplisták: Google Zeitgeist

A Google 2013-ban több mint 70 országban összesen több mint 1000 keresési toplistát készített. Az egész világra vonatkozó 2013-as keresési toplistáit december 17-én magyar idő szerint délután 2 órakor a google.com/zeitgeist oldalon mutatják be.
(BrandTrend)