Kategória: Kutatás.

A kutatást az Árukereső.hu összesen 10.537 fő online megkérdezésével készítette 2013 novemberének első hetében. Az Árukereső.hu Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala, ahol jelenleg több mint 1200 webáruház 3,6 millió termékét hasonlíthatja össze a portál havi közel 5 millió látogatója.

ak1

2013-ban a magyar internetezők nagy többsége (84%-a) a bevásárlóközpontokat részesíti előnyben a karácsonyi ajándékok beszerzésének színteréül, míg a második legnépszerűbb „beszerző hely” az online piactér: a netezők 70%-a tervezi, hogy az interneten is vásárol karácsonyra, 57% pedig kifejezetten a webáruházak kínálatából szemeli ki a fa alá valót.

ak2

ak3

A vevők több mint fele azért választja az online boltokat, mert így elkerülheti a tömeget és a sorban állást, továbbá mert olcsóbban juthat hozzá termékekhez, mint a hagyományos boltokban. Fontos szerepet játszik ebben a döntésben az interneten megtalálható nagyobb termékválaszték is.

ak4

Az internetes felhasználók 81%-a mondta, hogy a karácsonyi vásárlás kapcsán is az internetről tájékozódik. 64%-uk számára nyújtanak irányadó információt a nagyárúházak akciós újságjai.

ak5

A legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, amikor megjelennek a karácsonyi akciók a boltokban, de a magyarok harmada csak az ünnep előtti egy-két hétben szánja rá magát a vásárlásra. Ilyenkor a magyar fogyasztók fele néhány nap alatt megveszi, amit szeretne, összesen néhány óra vásárlással. A vásárlók ötöde összesen még egy napot sem szán a karácsonyi bevásárlásra.

ak6

ak7

Ruha, könyv, gyerekjáték és műszaki cikk biztosan érkezik a netről a fa alá.
A tavalyi évhez hasonlóan továbbra is ezek lesznek a legnépszerűbb ajándékok. A kutatás eredményei arról tanúskodnak, hogy a férfiak vásárolnak inkább műszaki cikkeket és mobiltelefont, a nők pedig nagyobb arányban vásárolnak ruházati cikkeket, könyvet, gyerekjátékot és kozmetikumot karácsonyra. Elmondható továbbá, hogy a tehetősebbek közül többen vásárolnak műszaki cikket és könyvet karácsonyra, mint a kevésbé tehetősek.

A megkérdezettek több mint harmada 20.000 Ft alatti összeget szán az ajándékozásra, 12%-uk viszont 50.000 forintnál is többet szán idén a karácsonyi meglepetések beszerzésére. A tavalyi évhez hasonlóan a férfiak, illetve a Budapesten élők több pénzt költenének ajándékokra, a nők ugyanakkor több embernek vásárolnak. Míg a férfiak átlagosan 5,3 főt szeretnének meglepni karácsonykor, addig a nők átlagosan 6,6 főt ajándékoznának meg.

ak8

(BrandTrend)