Kategória: Kutatás.

Az ilyen jellegű ötletesség nem, de a konzekvens alkalmazás és az egységesség hiánya negatívan befolyásolja a márkaérték alakulását – vonták le a tanulságot a Magyar Marketing Szövetség és a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola marketingszakmai eseményének előadói.

Az arculatilag egységes megjelenés hiányosságai égető problémaként jelentkeznek a vállalati dokumentumok esetében – ezt a tézist nem csupán a BKF Marketing Intézetének kutatása, hanem „A márkakommunikáció jövője” című szakmai esemény tanulságai is alátámasztják.

A hazai marketing-, reklám-, média- és pr-szakemberek részvételével lezajlott rendezvényen a Samsung marketingigazgatója, Büttl Krisztián példákon keresztül mutatott rá a márkaérték sérülékenységére. A szakember felhívta a figyelmet, hogy napjainkban több márka is új irányokat indít vizuális kommunikációjában – főleg abban az esetben, ha a fiatalabb generáció tagjait célozza termékeivel – azonban konzekvens és hiteles márkaüzenet nélkül kicsi az esély a sikerre.

Dr. Papp-Váry Árpád, a BKF dékánja prezentációjából kiderült, hogy a vállalati dokumentumoknál az egységes betűtípus használata, a megfelelő tördelés, a prezentációk formája, a táblázatok egységessége, az arculati színek betartása és a logóhasználat okozza a legtöbb gondot a mindennapi munka során. Ahogy a BKF kutatása rámutat, bár a cégek többségénél léteznek előre elkészített sablonok, azokat a munkavállalók gyakran egyáltalán nem, vagy nem megfelelően használják.

Kisantal Gyula, a D’Arcy Avenue kreatív igazgatója a hazai kiskereskedelmi szektorban tapasztalható arculat „vétségeken” keresztül hívta fel a figyelmet az egységes megjelenés fontosságára. A szakértő rámutatott: sajnos cégmérettől, potenciáltól függetlenül találkozhatunk olyan vizuális kommunikációval, amely kifejezetten káros – nem csupán az adott márka értékére, hanem közvetlenül az üzletek kereskedelmi forgalmára is.

Gosztom András, a Brand Avenue art directora az USA Today arculatán keresztül szemléltette, hogyan tudja egy márkaarculat a megújulása során is megtartani az évtizedes értékeit, egyedi ismertetőjegyeit, ugyanakkor a modern kor kihívásainak is eleget tenni egyaránt offline és online kommunikációban.

Az esemény záró előadásán Barák Péter, az Activium ügyvezetője egy olyan szoftver koncepciót mutatott be Brandocs márkanév alatt, amelynek segítségével a vállalatok minden felhasználói hibalehetőséget kiküszöbölve gondoskodhatnak arról, hogy a vállalati és márkadokumentumok az arculati szabályoknak megfelelően készülhessenek el.

A szakmai esemény fő konklúziójaként levonható, hogy legyen szó tehát kifelé vagy befelé irányuló kommunikációról, a vállalati dokumentumoknál az egységes betűtípus használata, a tördelés, a prezentációk megjelenése, a táblázatok egységessége, az arculati színek és a logóhasználat betartása valódi problémaforrást jelentenek. Ez a kihívás iparágtól, és a szervezet méretétől függetlenül jelen van egyaránt a kis és közepes vállalkozásoknál, állami szerveknél, de a multinacionális nagyvállalatok mindennapjaiban egyaránt.
(BrandTrend)