Kategória: Kutatás.

2013 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 18 percet töltött a tévékészülékek előtt, 4 perccel többet, mint egy évvel korábban. A tévézők nagyobb arányban választották az általános szórakoztató csatornákat, mint az előző év azonos időszakában.

tv-piaci-korkep 2013-Q1-1
Forrás: Nielsen Közönségmérés

A gyerekek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 25 percről 3 óra 32 percre, a 18-49 éves korcsoporté pedig 4 óra 26 percről 4 óra 31 percre nőtt. Az 50 évesek és idősebbek átlagosan 6 óra 51 percet töltöttek a televízió előtt; pontosan annyit, mint egy évvel korábban.

2013 első negyedévében az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 31.5% volt, az általános szórakoztató csatornáké pedig 16.6%. Ez az előbbiek esetében 2.5 százalékpontos csökkenést, az utóbbiak esetében pedig 1.8 százalékpontos növekedést jelent 2012 ugyanezen időszakához viszonyítva. A közszolgálati csatornák részesedése a nézett időből 13.6%, a filmcsatornáké 8.9%, az ismeretterjesztő csatornáké 4.8%, a gyerekcsatornáké 4.8%, a hírcsatornáké 4.2%, a sportcsatornáké 2.5%, a zenecsatornáké 2.4%, az életmódcsatornáké pedig 2.1% volt 2013 első negyedévében.

tv-piaci-korkep 2013-Q1-2
Forrás: Nielsen Közönségmérés

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedés arányai az egyes műsortípusok esetében eltérőek. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése csupán 8.7%-os volt a vizsgált időszakban, míg a műsorfogyasztásnak 16.8%-át tette ki ez a műsortípus. A műsorfogyasztás aránya magasabb volt a sugárzás arányánál ezen kívül a nem zenés fikció, a nem zenei szórakoztató, a hírek, aktuálpolitika, gazdaság valamint az információs műsortípusok esetében. Ellenkező irányú az eltérés a sporttal, zenével, a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos valamint a reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó egyéb műsortípus esetében.

tv-piaci-korkep 2013-Q1-3
Forrás: Nielsen Közönségmérés

A napi fogyasztási cikkeket hirdető cégek első negyedéves listaáras reklámköltése alapján felállított rangsort a Reckitt Benckiser vezeti több mint 6.7 milliárd forinttal. A második helyen a Procter&Gamble áll 4.2, a harmadikon pedig a Magyar Danone 4.0 milliárd forinttal.

tv-piaci-korkep 2013-Q1-4
Forrás: Nielsen Közönségmérés

A toplista első három helyezettjére egyaránt jellemző, hogy az előző év ugyanezen időszakához képest magasabb volt a listaáras reklámköltése 2013 első negyedévében.

A GRP szerinti rangsort is a Procter&Gamble vezeti, második a Ferrero, a harmadik helyen pedig a Henkel Magyarország áll.

tv-piaci-korkep 2013-Q1-5Forrás: Nielsen Közönségmérés
(BrandTrend)