Kategória: Kutatás.

Lezárult az eNET és az Árukereső.hu első közös kutatása. Az együttműködés alapja és egyben a kutatás célja a Magyarországon működő, rendszeresen frissített termékkínálattal rendelkező, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek működésének vizsgálata volt.

A válaszadók teljes online forgalma 16 milliárd forint volt, amely a teljes becsült B2C online kiskereskedelmi piac forgalmának 10%-a. A felmérésben adott visszajelzések alapján ez az összeg 2013-ra közel 20%-kal fog nőni. Bár a forgalom háromnegyede közvetlenül a webáruházi felületen keresztül érkezett, elég jelentős, körülbelül 20%-os az árösszehasonlító oldalak szerepe.

webaruhazak_ertekesitesi_csatorna_2012

A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás.

webaruhazak_mobilra_optimalizalva_2012

A tavalyi évben a leggyakrabban használt hirdetés típusok között sorrendben az árösszehasonlító oldalakon történő megjelenés, a keresőoptimalizálás és a keresők találati oldalán megjelenített PPC alapú hirdetések kapták a főszerepet.

webaruhazak_indulas_2012

Alapvetően pozitív hozzáállás jellemzi a válaszadókat a vállalkozásuk működtetését illetően; 91%-uknak ha most lenne lehetősége online vállalkozásba fogni, biztosan belevágna.

 

További adatok:

webaruhazak_reg_hirlevel__2012

webaruhazak_forgalom_2012

webaruhazak_konverzio_2012

webaruhazak_marketing_2012

webaruhazak_hirdetes_2012

webaruhazak_stat_2012

webaruhazak_kozosegi_oldalak_2012

(BrandTrend)