Kategória: Kutatás.

Az Olcsóbbat.hu és az UNAS több mint 2000 webshop partnerének bevonásával készített piaci elemzést. A válaszadó oldaltulajdonosok 64%-ánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett.

webshop_ forgalma_2012-ben

A folyamatos fejlesztések mellett ez az egyre tudatosabb marketingkommunikációnak tudható be. A piac méretét jól mutatja, hogy az Olcsóbbat.hu 2013-ra 200 milliárd forintos volument vár az e-kereskedelmi szektorban.

Webshop megalapitasa

A felmérés markánsan rámutat a piacon tapasztalható kiélezett versenyre, ami megköveteli a folyamatos innovációt: 10-ből 9 webshop valamilyen fejlesztésen esett át 2012-ben és a következő évekre is újabb lépéseket terveznek.

fejlesztendo_ teruletek_ 2013-ban

Érdekesség, ezek között a webdesign csak az ötödik helyen szerepel. Legfontosabbnak a marketingkommunikáció hatékonyabbá tételét és a termékek számának növelését tartják, de komoly eredményekre számítanak a termékekről szóló szöveges tartalom és képgalériák növeléséből, valamint a közösségi média kommunikációból. Utóbbinál markáns adat, hogy kivétel nélkül az összes válaszadó aktív Facebook-on és többen használják a Google+ (33%), a Youtube (31%) és a Twitter (15%) felületeit is.

hatekony _marketing eszkozok

„Bővül és változik is egyben az online tér. Magyarország egyik legmeghatározóbb ár-összehasonlító oldalaként fontosnak tartjuk, hogy a lehető legpontosabb képet készíthessük a 2013-ban várhatóan 200 milliárdos kereskedelmi volument elérő magyar e-kereskedelmi piac trendjeiről.” – nyilatkozta Jenei Péter, az Olcsóbbat.huvezetője. „Kiemelkedő eredményként értékeljük, hogy ma már a 2-3 éve használt banneres megoldások e-commerce terén kopnak ki és a marketing kommunikációs eszközöket tudatosan használó oldaltulajdonosok körében a keresőoptimalizálás (79%) és az ár-összehasonlító oldalak használata (77%) van a topon.” – tette hozzá.

kuponos_ oldalak

marketing_ koltes

A klasszikusnak mondható banneres megjelenéseket már nem tartják hatékony eszköznek a webshopok, ezeket fontossági sorrendben megelőzik a hírlevelek, a célzott hirdetések, a közösségi média és a kuponos akciók is a felállított hatékonysági listában. Fizetett hirdetésre felük 50 ezer forintnál kevesebbet szán, 1 millió forint felett csak 4 százalékuk költ havonta.

fejlesztssek_2012-ben

A folyamatos fejlesztés szükségességét támasztja alá Kóczán Tamás, az Unas Online vezetője is: „Az UNAS belső eladási adatai alapján egyértelműen kijelenthető, hogy az innováció, a mai trendeknek megfelelő funkciók, vásárlást ösztönző, vagy kosárérték növelő eszközök (Facebook áruház, mobil verzió, kuponrendszer, pontgyűjtés, cross-sale, upsale értékesítés) bekerülése egy webáruházba mára már elengedhetetlen. Emiatt az is látszik, hogy a fejlődő motorral rendelkező oldalak nagyobb arányban növelték eladásaikat is, az elhanyagolt áruházak pedig háttérbe szorulnak.”

legnagyobb_arbevetelt_hozo_ terulet

Az előző évekhez hasonlóan a webshopok – általuk becsült – legnagyobb árbevétele a számítástechnikai eszközökből (27%) és a szórakoztató elektronikai cikkekből (18%) származik. Ezeket követik a könyvek és utalványok (13%), valamint a mobiltelefonok és azok kiegészítői (12%). Ezen termékek közül egyedül a könyvek piacán nem számítanak további fejlődésre az oldaltulajdonosok. A mobileszköz vásárlók 2013-as rohamára készülő piac fiatalságát jól mutatja, hogy a webshopok több mint fele 2010 után jött létre. 73 százalékuk nem tart a kuponokat értékesítő konkurenciától.

piaci_ elorejelzes

2013-ra 18 százalékos bővüléssel számol az Olcsóbbat.hu, ami nem a fogyasztás bővülésének tudható be, hanem a kereskedelem átalakulásának: egyre inkább az online tér lesz az, ahol nem csak a keresés, tájékozódás, hanem a vásárlás is lecsapódik.

ertekesitesi_ csatornak_aranya

(BrandTrend)