Kategória: Kutatás.

A magyar gazdaságot súlytó recesszió és a médiapiac más területeit érintő visszaeséssel szemben 2012 harmadik negyedévében 6,7 százalékkal növekedett a felmérésben résztvevő cégek online és mobil reklámbevétele 2011 azonos időszakához képest. 

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac  aktuális teljesítményéről.

A felméréshez újabb piaci szereplők csatlakoztak, emiatt a PwC újraszámolta a NORI első és második negyedéves értékét is.

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

  • Adaptive Media
  • Axel Springer Magyarország
  • CEMP Sales House
  • Est Media Group
  • EVO Media
  • Expressz Magyarország
  • Generalmedia
  • Gmedia
  • Hírek Média
  • Híreső
  • HVG Online
  • HWSW
  • Infinety
  • Inform Media Online
  • Madhouse
  • MTM-SBS
  • Net Média
  • MTVA Online
  • Optimusz Direkt Marketing
  • Origo Média Group
  • Ringier Online
  • R-Time
  • Sanoma Media Budapest
  • Thinkdigital

(BrandTrend)