Kategória: Kutatás.

Az Ipsos legújabb felmérése szerint ez a kommunikációs forma leginkább hazánkban jellemzi a netezőket: 94 százalékuk kap és küld emaileket.

ipsos_email

Rajtunk kívül még Svédország (92%), Belgium (91%), Indonézia (91%), Argentína (90%) és Lengyelország (90%) webes társadalmában gyakori érintkezési mód az email.  Egyébként szinte minden országban elterjedt az emailhasználat – általában 80 százalék feletti arányban jellemzi a világháló használóit. Ez alól csupán India és Szaúd-Arábia a kivétel, ahol az internetezők kétharmada, illetve szűk fele szokott elektronikus levelek segítségével információt cserélni.

ipsos_email_social

A közösségi oldalak is rendkívül népszerűek. Az internetezők 62 százaléka fent van valamelyik társasági portálon, esetleg fórumokba vagy blogokba ír.

ipsos_social

A magyar netes társadalom az átlagosnál aktívabb e tekintetben is, 70 százalékuk felkeresi és használja a közösségi szájtokat. Amíg általában a  korosztályi összefüggések a legkarakteresebbek (a 35 év alattiak 70, a 36-50 év közöttiek  60, a náluk idősebbek 51 százaléka osztja meg gondolatait, élete történéseit a weben), addig hazánkban ezek az eltérések kevésbé markánsak és nem teljesen illeszkednek a nemzetközi trendbe (sorrendben, a korosztályi csoportokban a közösségi oldalakon szörfölők aránya: 74%, 66%, 70%).

További, bár nem jelentős sajátosság az iskolázottság szerinti különbség: az alacsony iskolázottságú internetező magyarok 64 százaléka időzik a társasági portálokon, a középfokú és felsőfokú végzettségűeknek 73-73 százaléka.

Az Ipsos felmérése 24 országban, közel 20 ezer internethasználó megkérdezésével készült.
(BrandTrend)