Kategória: Kutatás.

Mennyiséget tekintve 3 százalékkal kevesebbet adtak el a boltok, a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe szerint. 

"Jó néhány terméknél növekedést regisztráltunk" – állapítja meg Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője. "Például a hazai kiskereskedelem 1-4 százalékkal többet adott el a legkeresettebb tíz vegyiáru kategória közül, értéket tekintve, éves összehasonlításban a következőkből:   pelenka, tusfürdő, mosogatószer, általános tisztítószerek és papír zsebkendő."
 
Ami a vásárlások helyszínét illeti: Továbbra is hipermarketekre jut a Nielsen által mért 60 vegyi termékcsoport kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb rész. Piaci részesedésük értékben 38 százalék a legutóbbi tizenkét hónap során, hasonlóan az előző időszakhoz. Különösen sok fogyasztó szerzi be hipermarketben a mosószert, öblítőt és légfrissítőt. Az említett termékeknél ugyanis a hipermarket részaránya 47-50 százalék.

A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése szintén stabil; 17 százalék, érték szempontjbából.

"Piaci részesedését egyetlen csatorna növelte, a drogéria" – mondja Villányi Ágnes. "Mutatója értéket tekintve 26-ról 27 százalékra emelkedett, éves összehasonlításban. Ezt az 1 százalékpontot a 400 négyzetméteres és kisebb üzletektől vette el, amelyek részaránya 15 százalékról 14-re csökkent."

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.

vegyi_es_kozmetikum
Forrás: Nielsen

(BrandTrend)