Kategória: Kutatás.

Az 1981 és 2000 között született millenniumi generáció jövőjével kapcsolatban internetes szakértők véleményét kérte ki a Pew Research Center és az Elon University közös kutatásában.

A felmérést végzők arra keresték a választ, előnyt vagy hátrányt jelent a fiatal korcsoport tagjainak, hogy az internet térhódításával párhuzamosan nőttek fel, amelynek eredményeként az online világ állandó, mondhatni természetes közegükké vált. Az adatok szerint a több mint ezer megkérdezett szakértőt, kutatót, vállalati képviselőt és egyetemi oktatót erősen megosztja, hosszú távon pozitív vagy negatív hozadékú lesz-e a hiperkonnektivitásnak nevezett jelenség.

A Pew és az Elon szerint a millenniumi generációra az állandó online jelenlét jellemző. Ezt támasztja alá, hogy a 12-17 éves amerikaiak 95 százaléka internetezik, 76 százaléka tagja a közösségi oldalaknak és 77 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal.

A felmérés szerint a válaszadók 55 százaléka általánosságban pozitívumként értékeli, hogy a fiatalok internetes írástudásuknak köszönhetően, gyorsan találnak válaszokat nehéz kérdésekre is. 43 százalék azonban úgy vélte, a gondolkodási képesség kárára válik, hogy az információ gyakorlatilag egyetlen kattintással elérhető.

A többség egyet értett abban, hogy a fiatalok a problémamegoldás és közösségi munkavégzés terén jól hasznosítható képességet birtokolnak azzal, hogy gyorsan találnak információt, és hasonlóan gyorsan tudják értékelni annak értékességét és hasznosíthatóságát is. Így a munkaerőpiacon döntéshozás és elemzés terén kitűnően teljesítenek majd. Többen azonban aggodalmukat fejezték ki azt illetően, hogy ez a gyorsaság megalapozatlan, pontatlan döntésekhez vezethet. A megkérdezett szakértők közül elsősorban a tanárok jelezték, aggódnak az internet tanulásra gyakorolt hatásai miatt is. Többen ugyanis úgy látják, a készen és gyorsan kapott információ nem ösztönzi a fiatalokat arra, hogy maguk sajátítsák el a tudást, ehelyett egyfajta "külső agyként" hagyatkoznak az online elérhető információkra.
(ELTE TÁTK, BrandTrend)