Kategória: Kutatás.

Duránszkai Gábor, a TNS Hoffmann ügyvezetője elmondta, hogy az elmúlt év során több felkérést kaptak különböző rádiócsatornáktól, hogy egy olyan közönségmérést indítsanak el, mely szakmailag és üzletileg is megfelel a nemzetközi trendeknek.

A Kantar Média csoport – melybe a TNS Hoffmann is tartozik – a világ 21 országban különböző módszertanokkal végez rádiós közönségmérést. Ezen tapasztalatok felhasználásával választották ki azt a megközelítést, amely a kutatócég és az érintett rádiók szerint is a legmegfelelőebb a hazai rádiós piac számára.

"A Kantar Média a világ vezető média- ás rádiós kutatásokkal foglalkozó ügynöksége. A legfejlettebb piacokon naponta 70 ezer PPM (portable people meter – passzív műszeres közönségmérési eszköz) készülék detektálja a rádióhallgatást, Kínában, Új-Zélendon és a Baltikumban innovatív módszerű rádiónaplós kutatásokat végzünk, míg Skandináviában, Spanyolországban vagy Indiában egyedi megoldásokkal kiegészített day after recall módszerrel vizsgáljuk a rádióhallgatást" – hangsúlyozta Duránszkai Gábor, rámutatva arra, hogy ezeket a nemzetközi tapasztalatokat mind fel tudták használni ahhoz, hogy valóban a lehető legjobb kutatási megoldást kínálják a kutatást finanszírozó rádiók számára.

A Budapesten fogható rádiók hallgatottságára fókuszáló kutatás az un. day after recall, azaz "tegnap" módszeren nyugszik, a rádióhallgatók átlag napi hallgatottságát vizsgálva.

Az adatgyűjtés módszere egyforrású, az interjúkat innovatív módon mobiltelefonon veszik fel. A kérdőív is speciális, a Kantar Media skandináv országokban meghonosított módszertanát adaptálták a magyar piacra.
A kutatási eredmények a Milward Brown által fémjelzett Choices szoftverben is elérhetőek lesznek a médiaügynökségek, illetve a hirdetők számára is.
(BrandTrend)