Kategória: Kutatás.

A mai modern világban sokan gondolják azt, hogy a gyors ütemben fejlődő technika, az újabb és újabb eszközök a hagyományos médiatípusokat egyre inkább a háttérbe szorítják.
A rádió halálhírét már sokan és sokszor keltették, emlékezzünk csak a televízió térhódítására, vagy az mp3 lejátszók elterjedésére.

A TNS Hoffmann frissen végzett januári budapesti rádiós közönségkutatása alapján a rádió fontossága és szerepe az emberek szórakozási és információszerzési szükségleteinek kielégítésében mind a mai napig megkérdőjelezhetetlen.

A rádiózás kapcsán elsőre mindenkinek annak szórakozó és szórakoztató szerepe ugrik be. Csakugyan, a megkérdezett 15 évnél idősebb budapesti lakosság majdnem kétharmada (62%) nyilatkozott úgy, hogy a rádiózás számára fontos szórakozást is jelent.
A szórakoztató szerep nem csak az idősebb lakosságra vonatkozik, hiszen a fiatal, 18-29 éves budapestiek – akik tudvalevőleg a leginkább trendteremtőek és innovatívak – számára ugyan olyan szerepet játszik a rádió a szórakoztatásban (62%), mint a teljes mintában.

radio_szol_tns

A rádió sokoldalú médiatípus, hiszen a szórakoztató funkció mellett ugyan fontos szerepe van az információ közvetítésben és átadásban is, a válaszadók kétharmada (67%) ugyanis egyetértett azzal, hogy a rádió számukra fontos információforrást jelent.

Annak magyarázata, hogy miért is tölt be ennyire fontos szerepet a rádió az életünkben, elsősorban abban keresendő, hogy kifejezetten szoros a hallgatók kapcsolata a rádiózással, divatosan szólva magas az ún. fogyasztói engagement (kötődés) és involvement (bevonódás).
Ennek bizonyítéka, hogy a budapestiek közel fele barátjaként tekint kedvenc rádiójára, illetve a kérdezettek 70%-a nyilatkozott úgy, hogy a rádió segít abban, hogy jól teljen a napom.

A lassan százéves múltra visszatekintő rádió tehát egyáltalán nem "öreg", manapság is nagyon fontos szerepe van az emberek, a hallgatók életében és médiahasználatában, a technikai fejlődés pedig, nem hogy csökkenti, hanem éppen ellentétesen, növeli a rádió szerepét és a súlyát.

Módszertan
A TNS Hoffmann 2012. január 4 és 17. között a Kantar Media nemzetközi tapasztalatainak felhasználásával Budapesten, a 15 évnél idősebb lakosság körében végzett rádiós közönségmérést. A minta reprezentálta Budapest lakosságának 15 évnél idősebb népességét. A teljes mintában mért véleményarányok legfeljebb ± 2,7%-os hibahatárral vetíthetőek ki a 15 évnél idősebb fővárosi lakosságra.
(BrandTrend)