Kategória: Kutatás.

A felmérés szerint a magyarok átlagosan 34.800 forintot terveznek költeni idén, ami pontosan
ezer forinttal több, mint 2010-ben.

Arukereso.hu_karacsony_2011_koltes_grafikon

A kutatásból az is kiderült, hogy idén egy ember átlagosan 6 főnek vesz ajándékot, ami eggyel kevesebb, mint tavaly. A férfiak összességében több pénzt terveznek költeni idén, mint a nők, tehát a csökkenés különösen látványos a nők körében.

A válaszadók 69%-a tervez az interneten is vásárolni karácsonyra. Ez a 2010-es arányhoz
képest számottevő növekedés. Az internetes vásárlók többsége azért választja az online boltokat, mert ott nem kell sorban állni, és az árak gyakran alacsonyabbak, mint a hagyományos boltokban. A konkrét termék kiválasztásakor a legtöbben a minőséget helyezik előtérbe, csak a vásárlók harmada számára legfontosabb szempont az ár.

Arukereso.hu_karacsony_2011_onlinevasarlas_grafikon

A válaszadók 85%-a tájékozódik az internetről, melyet a nagyáruházak akciós újságjai
követnek. A legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, amikor megjelennek a karácsonyi akciók a
boltokban, de a magyarok harmada csak az ünnep előtti egy-két hétben szánja rá magát a vásárlásra.
Ilyenkor a magyar fogyasztók fele néhány nap alatt megveszi amit szeretne, összesen néhány óra vásárlással. A vásárlók negyede összesen még egy napot sem szán a karácsonyi bevásárlásra.

Arukereso.hu_karacsony_2011_termekek_grafikon

Idén a legnépszerűbb interneten vásárolt karácsonyi ajándék a ruházati cikk, műszaki termék,
könyv és kozmetikum lesz.
Tavalyhoz képest az Árukereső.hu elemzése szerint jóval népszerűbbek
lettek a gyerekjátékok az online vásárolt termékek toplistáján. A férfiak műszaki és háztartási
elektronikai termékeket, valamit mobiltelefonokat vesznek, a nők pedig természetesen a ruhák,
könyvek és gyerekjátékok vásárlását tervezik idén az interneten.

Arukereso.hu_karacsony_2011_infografika_k
(BrandTrend)