Kategória: Kutatás.

Az amerikai Akron University szakértői által készített kutatás megerősítette azt a korábbi álláspontot, amely szerint a hamisítók a hagyományos hirdetési módokon túllépve az új média platformjait is elkezdték használni, hogy mind nagyobb számú potenciális fogyasztót érjenek el – írja a SecuringPharma.

A felmérés készítői szerint a Twitterre és a Facebookra történő áttérés azt követően vált igazán jellemzővé, hogy a hatóságok tavaly felszámolták két nagyobb nemzetközi spamhálózat működését, amelyek még a hagyományosnak mondható e-mailes formában küldték kéretlen leveleiket.

A vizsgálat szerint ma már számtalan kéretlen hirdetés jelenik meg a Twitter felületén, amelyben a felhasználók hamisítványokat, köztük hamisított gyógyszereket reklámoznak. Tapasztalataik szerint a kutatási időszakban előfordult, hogy harminc másodpercenként azonosítottak egy-egy új üzenetet, amely hamis Viagra vásárlására ösztönzött.

A kutatást végzők szerint a hagyományos és új forma közötti alapvető különbség, hogy míg az előbbi esetében a hamis gyógyszereket hirdető spam közvetlenül az internetezők postafiókjába érkezik, addig a mikroblog esetében az internetező érkezik a spamhez. Ezt a hamisítók számos formában tudják elérni: hamis felhasználói fiókokat hoznak létre, mások bejegyzéseit továbbítják, hogy olyan netezőket is elérjenek, akik nem a követőik, és témától függetlenül tagelnek üzeneteikben, hogy mind több figyelmet kapjanak.

Az egyetem kutatói kidolgoztak egy spam-osztályozó rendszert, amelynek során mintegy 11 millió tweetet elemeztek. A céljuk az, hogy egy olyan algoritmust alkossanak, amelynek segítségével a Twitter üzemeltetői szűrni tudnák a mikroblogon megosztásra kerülő spameket. A szakértők szerint céljuk megvalósítható, de lényegesen nehezebb, mint az elektronikus levelek spamszűrése.
(HENT)