Kategória: Kutatás.
A tartós fogyasztási cikkek magyarországi piacán is elmondható, hogy a gazdasági válság hatása még mindig érezhető, habár már sok szektorban megfigyelhető volt egyfajta javulás 2010. második felétől. A tavalyi forgalom július-augusztus táján érte utol a 2009-es évet. Ennek ellenére éves szinten még nem volt képes a piac pozitív mutatókkal zárni. 

Kivételt képeznek a háztartási kisgépek, ahol a csökkenéssel ellentétben stagnálásról beszélhetünk. Legnagyobb mértékben az informatikai hardver piac esett vissza. Ez a visszaesés befolyásolta a GfK Hungária által felmért 50 kategória piacának alakulását. Az informatikai visszaesés hátterében sok számítástechnikára specializálódott üzlet bezárása, illetve állami és egyéb tenderek visszaszorítása áll. 

A 2010-es évben a GfK Hungária által monitorozott szektorok (szórakoztató elektronika, fotó, háztartási kis- és nagygépek, IT és nyomtatás) teljes piaci forgalma közel 266 milliárd forinttal zárt. Ez 10 százalékkal maradt el a 2009-es évtől. 

gfk

A visszaesés mértéke szektoronként eltérő volt. A szórakoztató elektronika piacát a tavalyi labdarúgó világbajnokságnak is köszönhetően a síkpaneles televíziók, valamint a LED és 3D technológia piaci hódítása "mentette meg". A háztartási nagygépek területén a mosógépek, azon belül is az elöltöltős szegmens növekedése tudta feljebb tornázni az amúgy is negatív mutatókat. 
A decemberi, karácsonyi forgalom az előző évekkel ellentétben jobban sikerült, mint a 2009-es, kivéve a fotó és az IT területen. Megfigyelhető volt, hogy a kereskedők már a hónap elején nagyobb hangsúlyt helyeztek a marketingkommunikációra, ezzel is próbálták a fogyasztókat vásárlásra ösztönözni. A 2010-es karácsony legkelendőbb termékcsoportjai a hordozható audió eszközök, a síkpaneles televíziók, a micro audió tornyok, a DVD lejátszók, a játékkonzolok, a kézi mixerek, a kávéfőzők (kapszulás és teljesen automata készülékek), a hajformázók, a fritőzök és a borotvák voltak. 
(BrandTrend)