Kategória: Kutatás.
Az éves piac mérete mintegy 214 milliárd forint – többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. 
Legkeresettebb a főleg párizsit és virslit magában foglaló vörösáru, amelyre az eladott mennyiség 36 százaléka jutott tavaly, ahogyan egy évvel azelőtt is. Értékesítés szempontjából második a kolbász 16 százalékkal, utána a sonka, felvágott majd szalonna következik, egyaránt 9 százalékos részaránnyal. További sorrend, szintén mennyiség szerint: kenőmájas és szendvicskrém, füstölt húsok, szalámi. A többi feldolgozott hús mutatója nem haladja meg az 1 százalékot.
Figyelemre méltó, hogy a szegmensek piacrésze változatlan maradt. 

Húskészítmények – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a különböző termékcsoportok piaci részesedése (százalékban):
tablazathus1
(Forrás: Nielsen) 

Tavaly márciustól alacsonyabb átlagárat regisztráltak a piackutatók, mint 2009-ben. Például legutóbb november-decemberben egy kilogramm húskészítmény mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 1 259 forint, szemben az egy évvel korábbi hasonló periódus 1 271 forintjával. 

Húskészítmények mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára az elmúlt időszakban. (Forint/kilogramm):
tablazathus2
(Forrás: Nielsen)

Más élelmiszerekhez hasonlóan, itt is csökkent az értékesítés koncentrációja. A feldolgozott hús mennyiségi eladásából a 200 négyzetméteresnél nagyobb üzletek piacrésze a tavalyelőtti 76 százalékról 73-ra csökkent múlt évben. Az 51-200 négyzetméteres csatorna mutatója 20 százalékra, az 50 négyzetméteres és kisebbé 7-re emelkedett.
Az önkiszolgálás terjedése megállt tavaly. Sőt, az olcsóbb kimért áruk piacrésze mennyiségben 2 százalékponttal, 46 százalékra emelkedett, éves összehasonlításban. Így a drágább önkiszolgálásban értékesített termékek  piacrésze még mindig nagyobb, – 54 százalék a múlt évben.
Figyelemre méltó, hogy húskészítményeknél erősödött a gyártói márkák pozíciója. Amíg piaci részesedésük – mennyiséget tekintve – a tavalyelőtti kéthónapos periódusokban 67-71 százalék között mozgott, addig múlt évben már 69-73 százalék között. 
(Nielsen)