Kategória: Kutatás.

A vizsgált hónapban a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók aktív napjának negyedét teszi ki (átlagosan 4 óra), mely magában foglalja a bármilyen eszközön keresztül, különböző helyszíneken: otthon, otthonon kívüli, közlekedés közben és a munkahelyen történő rádióhallgatást is.

radio_15plusz

Legmagasabb a hallgatottság a reggeli, délelőtti időszakban – 6 órától 10 óráig -, mely az összrádióhallgatási idő több, mint harminc százalékát (31,6%) teszi ki. A rádióhallgatás a csúcsot 9 órakor éri el, ekkor a 15 évesnél idősebb lakosság 25,8%-a kapcsolódott be a műsorokba. A következő jelentős idősáv, amely a népesség átlagosan 15%-át a rádióhoz köti, az az ebéd utáni 1-től 5-ig tartó időszak s még este 7 órakor is 10% körüli a rádióadók hallgatottsága.  

radio_15plusz_napi

A rádiók intenzív márkaépítésének és a nyári időszaknak köszönhetően – melyben hangsúlyosabban előtérbe kerül a rádiók szórakoztatási funkciója az információszerzéssel szemben – a hallgatók rendkívül lojálisak a kiválasztott rádiójukhoz: 81,3% egyáltalán nem kapcsol át más műsorfolyamra.

radio

(BrandTrend)