Kategória: Kutatás.

Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

A teljes hazai kiskereskedelmi értékesítésen belül – értéket tekintve – kiemelkedik a gyógyszertárak piaci részesedése száraz babaételből (53 százalék) és műfogsor rögzítőből, illetve tisztítóból (52).

Jelentős még a patikák súlya, az első félév adatai alapján naptejnél (22), lábápoló szereknél (17), arcápoló készítményeknél (16), babaápoló szereknél (14), továbbá teánál és intim szappannál (9-9), szúnyogriasztónál és ajakápoló szereknél (8-8).

Figyelemre méltó a tea mintegy 12 milliárd forintos teljes kiskereskedelmi piacán, hogy a drágább gyógyteák iránt növekszik a kereslet. Ez a patikák kínálata felé is orientálja a fogyasztókat. Annak ellenére, hogy például gyógyteánál egy csomagolási egység mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára idén májusban 816 forint volt, míg fekete teánál 627 forint.

A száraz babaétel értékesítése kimondottan a gyógyszertárakra koncentrálódik. Piaci részesedésük értékben 53 százalék, idén az első félévben. További közel egyharmadot pedig a drogériákban adtak el. Rajtuk kívül még a hipermarket csatorna játszik figyelemre méltó szerepet ennél a kategóriánál.

Az arcápolók kiskereskedelmi forgalmazásában a drogériák piaci részesedése kimagaslóan legnagyobb a bolttípusok között. Patikákban, a kategórián belül  legnagyobb az arc- és szemránckrém részaránya.

A gyógyszertárakban árusított, Nielsen által mért élelmiszerek és háztartási vegyiáruk forgalmából egyes kategóriák piaci részesedése, értékben. 2010. első félévi adatok, százalékban

patika_forgalom_1
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

A gyógyszertárakban árusított, Nielsen által mért élelmiszerek és háztartási vegyiáruk közül, egyes kategóriák kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése, értékben. 2010. első félévi adatok, százalékban.

patika_forgalom_2
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

(BrandTrend)