Top10-es listát is technológiai márkanevek uralják, és az első 4 márka is ebből a szektorból kerül ki: a Google az első – négy éve őrzi vezető helyét – 114 milliárd dolláros értékkel. 2006-ban, amikor először készült el a Top100-as lista, a Microsoft vezetett, most a negyedik a Microsoft márka 76 milliárd dolláros értékkel. Az IBM a második, 86,4 milliárd dollárral és az Apple áll a harmadik helyen, 83,2 milliárd dolláros márkaértékkel.
A technológiai márkák többsége tudta növelni az értékét 2010-ben.
– A Top 100as listán a legnagyobb növekedési ütemről a Samsung tud beszámolni. Egy évvel ezelőtti márkaértékéhez képest 80%-kal tudott nőni, jelenleg 11.4 milliárd dollárt ér, és ezzel a növekedési ütemmel a lista 68. Helyére röpítette a Samsung márkát. A Samsung rekord pénzügyi évet zárt 2009-ben. A vállalat sikere mögött a telefonkészülékek sikere valamint a LED technológiás lapos képernyős televíziók állnak.
– Kínában a Google mellett egy másik keresőszoftver is nagyon népszerű, a Baidu. A Baidu márkaértéke 62%-kal nőtt 2009-hez képest, jól mutatja ez azt a bizalmat, amit a kínaiak éreznek a helyi márkák iránt. A kínai internetezők 70%-a Baidut részesíti előnyben a Google-lel szemben, mert a Baidu jobban felkészített a kínai írásjelekre.
– A HP márkaértéke 48%-kal nőtt, ami részben az EDS felvásárlásának valamint a HP újrapozicionálásának köszönhető. A megújult szlogennel a HP azt üzeni, hogy innovációcentrikus. A nemzetközi újrapozícionálás minden divízió márkáit egyesíti a "Let’s do Amazing" – magyarul az "Alkoss szabadon" szlogen alatt.
– A Google 14%-ot erősödött 2009 óta. A Google a neten megkerülhetetlen, a Gmail népszerűsége töretlen, az Android telefonok bevezetése nagyon jól sikerült. Mindezen tényezők együtt járultak hozzá a márka sikeréhez.
– Naponta egy alma… – Az Apple úgy pozícionálta magát, hogy a mindennapok részévé vált. Világszerte elismerik azt, hogy az Apple felhasználóbarát és elegáns. Annak ellenére, hogy iPad-ekből egyelőre a vártnál kisebb az értékesítés, az iPhone és az iPad jelentősen hozzájárul az Apple sikeréhez.
Közösségi oldalakon játszható internetes játékok harca a játékkonzolok ellen
A játékkonzolok már nem csak gyerekek játékszerei, fiatal felnőtteknek, családoknak is szórakozást nyújtanak. A Wii márkaértéke 21%-ot nőtt 2009-hez képest. Ugyanakkor a Ninetendo DS márkaértéke 19%-kal csökkent. A Nintendo a 32. helyen áll a 100as listán 17.8 milliárd dollárral. A közösségi oldalakon játszható játékok fenyegetést jelentenek hosszú távon a játékkonzolok számára, főleg amióta egyre több okostelefonon keresztül is elérhetőek.
Karizmatikus vezérigazgatók
A Top 100-as lista márkái a márkaépítéshez a vezérigazgatóik imázsát is felhasználják.
Steve Jobs népszerűsítette a "Simplicity" -t, az Apple-t sikerre vivő alapelvet: "Simplicity is the ultimate sophistication" – "A legegyszerűbb a legjobb – a legkifinomultabb". Steve Jobs többek között híres a prezentációs stílusáról, a neten több tanácsadó cég az ő prezentációit ajánlja példaként. Steve Jobs legutolsó bejelentése arra utal, hogy most a Google-lel veszik fel a harcot: iAd networkot vezetnek be, amellyel egy új reklámcsatornát hoznak létre: az iPhone, az iPod Touch és az iPad készülékeken.
Larry Ellison, az Oracle vezére, az Egyesült Államok harmadik, a világ hatodik leggazdagabb embere a Forbes listája szerint. Kun-He Lee sikerre vitte a Samsungot. Az 1990-es évek elején a Samsung az olcsó tömeggyártásról volt híres. Kun-He Lee elhíresült mondata ebből az időből: "Cserélj le mindent a feleséged és a gyerekeid kivételével!".
Nandan Nilekani, az Infosys Technologies alapítója, akit a Time 2006-ban a világ 100 legbefolyásosabb embere közé választott, a Forbes pedig az év ázsiai üzletemberének jelölt. Nandan Nilenaki nevéhez fűződik a "Flat World" koncepció, amelyből Thomas L. Friedman írt nagysikerű üzleti bestsellert. A globalizáció folyamatát három szakaszra tagolva a Friedman bemutatja (Nandan Nilenaki példáján keresztül) hogy, miként vált a világ mind jobban "összekapcsolttá", hálózativá.
A világ legértékesebb technológiai márkái:
*A Sony értéke nem tartalmazza a Sony játékkonzol üzletágát
Forrás: Millward Brown
A 100 legnagyobb márka – BrandZ Top 100
13 mobilos cég a Top 100 márka között
(BrandTrend)