Kategória: Kutatás.

A televíziós kampányok elérésének mérésére a GfK Panel Services a paneltagokat átalakított mobiltelefonokkal látta el, amelyek hangfelismeréses módszer segítségével jegyzik fel a televíziós hirdetéseknek kontaktusait.

A résztvevők tévénézés közben aktiválják a GfK által módosított mobiltelefonjukat, amely a hangok alapján felismeri, hogy éppen melyik hirdetést nézik. A készülék ezt követően a rögzített adatokat a telefonos hálózaton keresztül továbbítja.

A folyamat a hirdetési bevételek 90 százalékát lefedő 11 legnagyobb kereskedelmi tévécsatornán követi nyomon a hirdetési kampányok kontaktusait. A Web Efficiency Panel célja, hogy értékesítési hatásuk alapján értékelje a televíziós és online hirdetési kampányokat.

Az új eszköz többek között a következő kérdésekre ad választ: Mekkora a befektetés megtérülése egy adott televíziós vagy online kampányban? Mekkora további értékesítési bevételt generálnak az egyes médiacsatornák? A kétcsatornás módszer – nevezetesen a televíziós és online – hirdetési hatása nagyobb, mint annak a hirdetésé, amely csak egy csatornán fut? A hirdetés eléri a megcélzott csoportot? Mekkora az optimális heti kontaktusszám? Mekkora kontaktusszámot érnek el az egyes médiacsatornák? A televíziós kontaktusok eredményeképp meglátogatják-e a célszemélyek a weboldalakat?

Nem a televíziós nézettség felmérésében versenyez

A német piacon WEP-nek és háztartási paneljeinek nem az a célja, hogy a teljes televízió-használatról adjon átfogó képet, mint az AGF/GfK TV kutatási rendszer (minden háztartás, minden adó, minden időben). A Web Efficiency Panel céljaival összhangban csak a hirdetési kampányok kontaktusainak ellenőrzésére korlátozódik a főbb adókon, fő műsoridőben. Azonban az AGF/GfK televíziós kutatás folyamatosságával ellentétben, nem ad meg nézettségi adatokat a programokhoz, hirdetési blokkokhoz vagy időszakokhoz.

A The Web Efficiency Panel

A GfK Panel Services kínálatában 2008 óta érhető el a hirdetők és piaci szereplők számára a Web Efficiency Panel (WEP). Az eszköz segítségével lehetővé válik az online hirdetési kampányok értékesítésre gyakorolt hatásának értékelése multimédia környezetben. A panel eddig 10000 háztartás 20000 Internet használó tagja körében mérte a számítógépeikre telepített alkalmazás segítségével az internethasználatot, a meglátogatott oldalakat, valamint a felugró pop-up hirdetéseket is beleértve. A fogyasztói panelben is részt vevő közreműködők valós vásárlási szokásai alapján jól elemezhetővé váltak az online kampányok hatékonysági mutatói.
 A WEP mára az egyetlen olyan egy forrást használó módszer a világon, amely integrálja a különböző médiumokban zajló hirdetési kampányok elérésének nyomon követését a napi fogyasztási cikkek vásárlásával. A Web Efficiency Panel a GfK háztartási paneljén alapul, amely 30 000, vásárlásait naponta jelentő háztartásból áll.
(BrandTrend)