Kategória: Kutatás.

Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára legutóbb december-januárban 636 forint, – 18 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban.

Ugyanakkor a kereskedelmi márkák piaci részaránya nem nőtt, hanem csökkent, szemben az általános trendekkel. Mennyiségben 28 százalékkal részesedtek az energia- és sportitalok bolti eladásából a láncok saját márkái, 2009. december-2010. januárban, míg az egy évvel korábbi periódusban még 40 százalékkal. 
    
Szintén eltér az élelmiszerek többségének trendjétől a bolttípusok megoszlása a forgalomból. Ugyanis tovább nőtt a hagyományos kis boltok részaránya, míg a nagy eladóterű üzleteké és a benzinkutaké csökkent.

A sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik. Értékben a piac 10 százalékos bővülése egyik évről a másikra azt jelenti, hogy kiskereskedelmi forgalmuk meghaladja az évi 400 millió forintot. Mennyiségben viszont mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen.

Az energia- és sportitalok mennyiségben mért kiskereskedelmi és benzinkúton mért forgalmából a bolttípusok részesedése. Százalékban.
energia_sport
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

Energia- és sportital mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára az elmúlt időszakban. Forint/liter.
energia_sport_2
Forrás: Nielsen piackutató vállalat

(BrandTrend)