Kategória: Kutatás.

Azok, akik többet vezetnek, nagyobb figyelmet fordítanak a megfelelő abroncs használatára: a havonta több mint 2000 kilométert autózok 87 százaléka, míg az 500 kilométernél kevesebbet vezetőknek csupán 68 százaléka szerelte fel téli gumival autóját. A kutatás arra is fényt derített, hogy a nők és a fővárosiak kevésbé gondosak.

A harmadik alkalommal lefolytatott kutatás szerint a gumijukat lecserélő autósok többsége a szakemberek által ajánlottak szerint, azaz az időjárás függvényében szereli át az abroncsokat, néhányan ugyanakkor a naptári hónap alapján, vagy az első havazáskor. A legtöbben a cseréhez hivatalos gumis műhelyt keresnek fel.

gumiabroncs_atszereles_helye

"A specializált szervizek népszerűsége nem meglepő, hiszen itt az autótulajdonosok hozzáértő segítséget kapnak, ami kiterjed az abroncsválasztásra és a szerelésre is. Emellett olyan kiegészítő szolgáltatást is igénybe vehetnek, mint például a cseregumik tárolása." – emelte ki Nagy Tibor, az Automax tulajdonos-ügyvezetője. Ennek ellenére még mindig sokan, a megkérdezettek közel egynegyede otthon szereli át a gumikat, amiben elsősorban a spórolás játszhat szerepet.

Számít a márka

A kutatás eredményei szerint a gumiválasztás során az ár a legfontosabb szempont, a második helyre a márka került. "Az autóvezetők 36 százalékának számít, hogy ki a gyártó, 29 százalék jellemzően mindig ugyanazt a márkát vásárolja." – emelte ki Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. "Éppen ezért a részletes tanulmányban azt is vizsgáltuk, hogy melyek a legnépszerűbb gyártók, illetve milyen tulajdonságokat társítanak az autóvezetők az egyes márkákhoz."

gumiabroncs_tipusa_januar

A gumiabroncs-vásárlók 39 százaléka csak akkor vásárol új szett gumikat, amikor az már elkerülhetetlen, 53 százaléka ugyanakkor bevallása szerint a gyártó ajánlásának és a gumi állapotának megfelelő időközönként cserél. Nem meglepő, hogy az autósok közel 90 százaléka választás előtt alaposan tájékozódik az árakról és elérhetőségekről. Az internetező autósok a világhálót is aktívan használják erre a célra: 46 százalékuk gyűjt információt a neten, további 16 százalék pedig vásárolt is már gumiabroncsokat online.

A részletes tanulmány az itt bemutatott eredményeken felül vizsgálja, hogy mely márkák a legismertebbek, illetve milyen tulajdonságokat társítanak az autósok az egyes márkákhoz. Emellett felméri az abroncsok vásárlásával és átszerelésével kapcsolatos attitűdöket. A teljes tanulmány:  KutatóCentrum
(BrandTrend)