Tehát a több mint 24.000 fős felmérés résztvevőinek – 1000 válaszadó országonként – 35%-a nem érzi úgy, hogy a pénz fontosabb napjainkban, mint korábban és 43 tartja a pénzt a személyes sikerek legfőbb mutatójának.
"Azokban az országokban gondolják úgy, hogy a pénz fontosabbá vált az életben, amelyekben a lakosság többsége egyébként is a pénzt tekinti a személyes sikerek fokmérőjének." – mondta Komlósi Péter, az Ipsos vezérigazgató-helyettese, megjegyezve, hogy Dél-Korea, Japán, Kína, India, Oroszország és Törökország szerepelnek mindkét lista élén, míg Kanada, Belgium, Nagy-Britannia, Svédország, Németország és Mexikó a végén állnak.
Magyarország mindkét tekintetben a középmezőnyben foglal helyet, a válaszadók 58%-a gondolja úgy hogy a pénz fontosabbá vált az életében, a többség (53 %) azonban nem pénzt tekinti a siker értékmérőjének.
Ahol a pénz napjainkban fontosabb…, s ahol nem….
Azok az országok, amelynek polgárai leginkább úgy gondolják, hogy számukra a a pénz napjainkban fontosabb, mint korábban volt: Dél-Korea (84%), Japán (84%), Kína (84%) és India (78).
Azok az országok, melyeknek polgárai legkevésbé gondolják úgy, hogy számukra a pénz fontosabb most, mint régebben: Hollandia (50%), Mexikó (52%), Németország (54%), Nagy-Britannia (56%), Belgium (57%) és Kanada (57%).
A felmérés alábbi listája azokkal az országokkal kezdődik, amelyek polgárai a leginkább egyetértenek abban, hogy a pénz fontosabb számukra manapság, mint korábban, s halad azok felé, amelyek polgárai legkevésbé vélekednek így:
egyetért / nem ért egyet
Dél-Korea 84% /16%
Japán 84% /16%
Kína 84% /16%
India 78% / 22%
Oroszország 72% / 28%
Törökország 71% / 29%
Brazília 70% / 30%
Ausztrália 68% / 32%
Argentína 67% / 33%
Spanyolország 65% / 35%
Csehország 64% / 36%
Lengyelország 63% / 37%
Egyesült Államok 62% / 38%
Olaszország 60% / 40%
Franciaország 60% /40%
Magyarország 58% / 42%
Belgium 57% / 43%
Kanada 57% / 43%
Nagy Britannia 56% / 44%
Svédország 55% / 45%
Németország 54% / 46%
Mexikó 52% / 48%
Hollandia 50% / 50%
A demográfiai megoszlásokat tekintve megállapítható, hogy azok között, akik számára a pénz manapság fontosabb, mint korábban (65%) egyenlő arányban szerepelnek férfiak (65%) és nők (64%); korosztályukat tekintve többségben vannak a 35 év alattiak (71%), az idősebbekkel szemben, – 35-54 év közöttiek (61%) és 55 évnél idősebbek (52%); – és azonos arányban találhatók közöttük alacsony (64%), közepes (65%) és a magas jövedelműek (66%) is.
Azok között, akik legkevésbé (35%) gondolják, hogy számukra napjainkban fontosabb a pénz, mint korábban, szintén azonos arányban találhatók férfiak (35%) és nők (36%); többségben vannak az idősebbek (55 év felettiek, 48%), szemben a középkorúakkal (35 és 54 évesek, 39%) és fiatalokkal (35 év alattiak, 29%), az alacsony (36%), közepes (35%) és magas jövedelműek (34%) egyformán szerepelnek.
Ahol a személyes sikerek legfőbb fokmérőjeként tekintenek a pénzre…, s ahol nem…
A világ lakosságának többségét (57%) tekintve, akik nem érzik úgy, hogy a pénz volna a személyes sikerek legfőbb fokmérője, Kanada (73%), Svédország (72%), Mexikó (72%), Hollandia (71%) és Argentina polgárai vezetik a sort.
A globális közvéleményben jelentős kisebbség (43%) véli úgy, hogy a pénz a személyes sikerek legfőbb mutatója. Kína (69%), Dél-Korea (69%), India (67%) és Japán lakossága a leginkább hajlamos egyetérteni ezzel a feltételezéssel.
A felmérés alábbi listája azokkal az országokkal kezdődik, amelyek polgárai a leginkább egyetértenek azzal, hogy a pénz a személyes sikerek legfőbb fokmérője és halad azok felé, ahol legkevésbé gondolják így:
egyetért / nem ért egyet
Kína 69% / 31%
Dél-Korea 69% / 31%
India 67% / 33%
Japán 63% / 37%
Törökország 61% / 39%
Oroszország 55% / 45%
Olaszország 51% / 49%
Brazília 48% / 52%
Magyarország 47% / 53%
Lengyelország 44% / 66%
Spanyolország 43% / 67%
Csehország 36% /64%
Ausztrália 34% / 66%
Belgium 34% / 66%
Nagy-Britannia 33% / 67%
Egyesült Államok 33% / 67%
Németország 33% / 67%
Franciaország 32% / 68%
Argentína 30% / 70%
Hollandia 29% / 71%
Svédország 28% / 72%
Mexikó 28% / 72%
Kanada 27% / 73%
A demográfiai megoszlásokat tekintve megállapítható, hogy főleg a nők (60%) és az idősebbek (56%) gondolják úgy, hogy nem a pénz a személyes sikerek legfőbb fokmérője.
Ezek az eredmények a Thompson Reuters News Service megbízásából az Ipsos által 2009. november 4-e és 2010. január 13-a között végzett közvélemény-kutatásból származnak. A nemzetközi felmérés során 24 077 – 18 év feletti – felnőttet kérdeztek összesen 23 országban, amelyek együtt a világ GDP-jének 75%-át képviselik. A felmérésben részt vevő országok: Argentína, Ausztrália, Belgium, Brazília, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Magyarország, India, Olaszország, Japán, Mexikó, Lengyelország, Oroszország, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, Cseh Köztársaság, Hollandia, Nagy Britannia, Egyesült Államok és Törökország. Országonként 1000-nél több válaszadó szerepelt az Ipsos által megkérdezett internetes panelben. Ezt követően súlyozást alkalmaztak a demográfiai különbségek kiegyenlítésére, valamint annak biztosítására, hogy a minta összetétele az adott ország legfrissebb népszámlálási adatainak megfelelően tükrözze a felnőtt lakosságot, és a kapott eredmények reprezentálják az egyetemes vélekedést.
(BrandTrend)