Kategória: Kutatás.

A kkv marketing felmérés 2009. IV. című, nem reprezentatív felmérés a hazai kis- és középvállalkozások marketing helyzetét, tavalyi eredményét és szakmai felkészültségét vizsgálja. 

A kutatás keretén belül 1 300 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót kérdeztek meg a vállalkozásuk marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.

Megdöbbentő adat, hogy a megkérdezett vállalkozások csupán 14%-a nyilatkozott úgy, hogy "sikeres lett" a 2009. évi marketing tevékenységük. A felmérésből kiderül az is, hogy a hazai cégek könyvekből (47%) és hazai online tanácsadók termékeiből (17%) próbálják elsajátítani a szükséges marketing tudást. A felmérés legmegdöbbentőbb eredménye mégis az volt, hogy a megkérdezett cégek 83%-nál még mindig a cégvezető látja el a marketingfeladatokat, és nincs külön, erre a feladatra beosztott munkatárs. Ez az arány 2009 Január óta csak növekedett (akkor 77% volt). További borúlátást okoz, hogy a cégek drasztikusan csökkentették a marketingre szánt kiadásaikat is. Míg 2009 Januárjában a válaszadók 46%-a költött többet marketingre, mint a bevételének 5%-a, addig 2009 végén a kkv-k 64%-a 5% vagy az alatt áldozott a marketingre.

"Az online marketing rohamosan változik. Van úgy, hogy naponta jelennek meg új marketing eszközök. A számtalan lehetőség ellenére – úgy látom – a cégek még mindig egy helyben topognak és az alapvető marketing stratégiájukat sem tudják megfogalmazni. Pedig itt az idő, cselekedni kell, mert aki sokat vár, piacot veszíthet." – fogalmazott a kkv marketing felmérés 2009. IV. főszerkesztője, Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő.

kkv_1
Forrás:internetvallalkozas.com, kkv marketing felmérés 2009. IV.

kkv_2
Forrás:internetvallalkozas.com, kkv marketing felmérés 2009. IV.

A teljes tanulmány ITT tekinthető meg
(BrandTrend)