Kategória: Kutatás.

A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalett papír, pelenka, mosogatószer, hajfesték és szappan kiskereskedelmi forgalma mind értékben, mind mennyiségben emelkedett.

A beszerzési helyek koncentrálódása folytatódik. A fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítik előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit.

Tavalyhoz képest 1-1 százalékponttal növelte piaci részesedését a hipermarket, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna és a drogéria. Így piaci részesedésük sorrendben 39, 18 és 27 százalék – 2008. november-2009. októberben. 
    
Mindegyik üzlettípus a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok rovására erősítette piaci pozícióját.

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
vegyi_nielsen_1
 Forrás: Nielsen piackutató vállalat

A Nielsen által mért legnagyobb forgalmú háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriák értékben mért kiskereskedelmi eladásának változása 2008. november-2009. októberben, az előző hasonló időszakhoz. Százalékban.
vegyi_nielsen_2
 Forrás: Nielsen piackutató vállalat

(BrandTrend)